روش کار کلاهبرداران در سایت‌های آگهی فروش
روش کار کلاهبرداران در سایت‌های آگهی فروش

آی‌سی‌تی نیوز – رییس پلیس فتا البرز از کاربران خواست در صورت خرید مجازی به هویت واقعی سایت های درج آگهی توجه کنند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند. سرهنگ «رسول جلیلیان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کاربران موقع خرید قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس پلیس فتا البرز از کاربران خواست در صورت خرید مجازی به هویت واقعی سایت های درج آگهی توجه کنند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

سرهنگ «رسول جلیلیان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کاربران موقع خرید قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان خرید و فروش‌ها را به صورت حضوری انجام دهند.

وی اضافه کرد: کاربران حتی الامکان از افرادی خریدکنند که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهند.

وی تاکید کرد: خریداران اجناس هنگام خرید ، فاکتور و جعبه اصلی کالا را دریافت کرده و به یاد داشته باشند که سریال جعبه و نوع کالا یکی باشد تا اصالت کالا مشخص شود.

جلیلیان بیان داشت: کلاهبرداران با این ترفند، کاربر را به واریز بخشی یا نیمی از هزینه کالا وادار می‌کنند ولی پس از واریز وجه به صورت اینترنتی، دیگر خبری از کالا نیست.

وی گفت: کاربران هنگام خرید از این سایت ها از هویت اصلی آن مطلع شوند چرا که در این فضا تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قراردهند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: مجرمان سایبری از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان‌ قیمت با طراحی زیبا و وسوسه‌انگیز با مخاطب شناسی خاص اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند.

به گفته جلیلیان ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد کاربران باشد و گاهی اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: هوشیاری کاربران برای پیشگیری ازسرقت‌های الکترونیکی حائز اهمیت بوده و آگاهی شهروندان از نحوه استفاده از کارت‌های بانکی و فضای اینترنتی در انجام عملیات رمزگذاری می تواند به پیشگیری از کلاهبرداری در این فضا کمک کند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.