روسیه: غرب جنگ هیبریدی علیه ما راه انداخته است
روسیه: غرب جنگ هیبریدی علیه ما راه انداخته است

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر خارجه روسیه اعلام کرد غرب به رهبری آمریکا یک جنگ هیبریدی علیه روسیه به راه انداخته است. به گزارش سایبربان؛ وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه گذشته در کنفرانس «روابط بین‌الملل دیجیتال ۲۰۲۲» مؤسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو (MGIMO) اعلام کرد غرب به بهانه بحران اوکراین یک جنگ هیبریدی همه‌جانبه علیه روسیه […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر خارجه روسیه اعلام کرد غرب به رهبری آمریکا یک جنگ هیبریدی علیه روسیه به راه انداخته است.

به گزارش سایبربان؛ وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه گذشته در کنفرانس «روابط بین‌الملل دیجیتال ۲۰۲۲» مؤسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو (MGIMO) اعلام کرد غرب به بهانه بحران اوکراین یک جنگ هیبریدی همه‌جانبه علیه روسیه به راه انداخته که حوزه‌های مختلفی ازجمله فضای اطلاعاتی را در برگرفته است.

سرگئی لاوروف اظهار داشت روس هراسی‌های غرب به اوج خود رسیده و ایالات‌متحده و اروپا در حال انجام یک جنگ هیبریدی جامع علیه روسیه هستند و دائماً اخبار و اطلاعات روسیه را در سراسر جهان مسدود می‌کنند.

به گفته وی، غرب تحمل دیدگاه‌های جایگزین را ندارد، بنابراین خط رویارویی اطلاعاتی با فدراسیون روسیه را برگزیده است. بااین‌حال، روسیه قرار نیست خود را از دنیا جدا کند و از همکاری در حوزه دیجیتال حمایت می‌کند، چراکه بدون مقررات بین‌المللی اینترنت، جهان با هرج‌ومرج سایبری مواجه خواهد شد. اما به‌هرحال مسکو به تحکیم حاکمیت دیجیتال ادامه خواهد داد.

لاوروف معتقد است غرب به رهبری آمریکا به دنبال این است که اهداف خودخواهانه خود را به ضرر منافع ملی دیگر کشورها پیش ببرد. مهم‌ترین مؤلفه این خط تهاجمی نیز سیاست دیرینه غرب برای مهار همه‌جانبه و سیستمیک روسیه است.

بنابه اظهارات این مقام دولتی، اوج روند روسوفوبیک غرب حمایت بی‌قیدوشرط واشنگتن و بروکسل از رژیم ملی‌گرای رادیکال کی‌یف، پرورش اولترارادیکال‌ها در اوکراین و ایجاد «ضد روسیه» از اوکراین است.

به باور وی، غرب به بهانه بحران اوکراین به‌صورت جمعی علیه روسیه اعلام جنگ هیبریدی تمام‌عیار کرده است و لقب چراغ دموکراسی را به خود اختصاص داده و به‌شدت تعهدات بین‌المللی خود را برای تضمین آزادی بیان، دسترسی برابر به اطلاعات، ازجمله اطلاعاتی که از خارج به کشور موردنظر می‌رسد، نقض کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد هنگامی‌که روسیه اقدام به بیان ارزیابی‌های خود ازآنچه در جهان می‌گذرد، نمود و بر منافع ملی تکیه کرد تمام تعهدات غرب در مورد لزوم تضمین دسترسی آزاد به اطلاعات به بوته فراموشی سپرده شد.

او اعلام کرد برای سیاستمداران و کارشناسان حوزه دیجیتال، روشن است که بدون توافقات جهانی در زمینه مقررات اینترنت، جهان در معرض خطر فرورفتن در هرج‌ومرج سایبری قرار می‌گیرد که پیامدهای آن بدون اغراق می‌تواند برای اقتصاد جهانی و امنیت بین‌الملل و حتی برای آسایش و رفاه اولیه صدها میلیون شهروند فاجعه‌بار باشد.

لاوروف در پایان اظهار داشت روسیه خواهان توسعه سریع اصول و موازین جامع رفتار مسئولانه کشورها و واسطه‌های اینترنتی در فضای اطلاعاتی است. فدراسیون روسیه همچنین خواهان نظارت بین‌المللی عادلانه‌تر و متعادل‌تر بر اینترنت است.