رتبه برتر کودکان هندی در مقابله با تهدیدهای آنلاین
رتبه برتر کودکان هندی در مقابله با تهدیدهای آنلاین

آی‌سی‌تی نیوز –  طبق نظرسنجی اخیر، کودکان هندی بهترین رتبه را در مقابله با خطرات آنلاین دارند. به گزارش سایبربان؛ طبق مطالعه «Surfshark»، شرکت امنیت سایبری در بریتانیا، کودکان در هند بهترین توانایی را برای مقابله با خطرات آنلاین در جهان دارند. پس از هند، مالزی و ژاپن قرار دارند، در حالیکه عربستان سعودی، اروگوئه […]

آی‌سی‌تی نیوز –  طبق نظرسنجی اخیر، کودکان هندی بهترین رتبه را در مقابله با خطرات آنلاین دارند.

به گزارش سایبربان؛ طبق مطالعه «Surfshark»، شرکت امنیت سایبری در بریتانیا، کودکان در هند بهترین توانایی را برای مقابله با خطرات آنلاین در جهان دارند.

پس از هند، مالزی و ژاپن قرار دارند، در حالیکه عربستان سعودی، اروگوئه و تایلند به دلیل داشتن فرزندانی با مهارت‌های مدیریت ریسک آنلاین ضعیف در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفتند.

این نظرسنجی بیان کرد که تعداد جرایم سایبری علیه کودکان سالانه به طور پیوسته ۵ تا ۹ درصد افزایش یافته، اما در سال ۲۰۲۰ رشد ۱۴۴ درصدی داشته است، زیرا تقریباً یک میلیارد دانش‌آموز در سراسر جهان به صورت آنلاین یادگیری از راه دور داشتند.

تنها در سال ۲۰۲۰، خسارات مالی سالانه ناشی از جرایم سایبری علیه کودکان به بیش از ۵٫۰۲ کرور روپیه (معادل ۶۶۰ هزار دلار) رسید. با این حال، هند از نظر قرار گرفتن کودکان در معرض خطرات آنلاین در رتبه پایین پنجم در جهان قرار گرفت.

کارشناسان معتقدند که امروزه مدیریت قرار گرفتن در معرض خطرات آنلاین و توسعه توانایی‌ها برای مقابله با آنها اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. مطالعه Surfshark نشان داد که از هر ۱۰ کودک ۸ تا ۱۲ ساله، ۶ نفر در معرض خطرات سایبری آنلاین بودند. علاوه بر این، از هر ۲ کودک، یک کودک با آزار و اذیت سایبری مواجه شده و نزدیک به یک سوم سایر تهدیدات سایبری مانند فیشینگ یا هک را تجربه کرده است.

براساس این مطالعه، کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​پایین نسبت به کشورهای ثروتمند، آموزش ایمنی آنلاین بهتری دارند؛ به عنوان مثال، در حالیکه هند برنامه‌های آموزش ایمنی آنلاین ۳۰ درصد قوی‌تر از میانگین جهانی دارد، کشورهای پردرآمد مانند عربستان سعودی و اروگوئه اساساً آموزش ایمنی آنلاین ندارند.

کشورهای آسیا-اقیانوسیه (هند، مالزی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند) به طور کلی عملکرد بهتری داشتند و مشخص شد که قوی‌ترین مهارت‌های مدیریت ریسک آنلاین را دارند که نقش مهمی در کمک به کودکان برای مقابله با آزار و اذیت سایبری، فیشینگ و سایر تهدیدات سایبری ایفا می‌کند.

الکساندر والِنتیج (Aleksandr Valentij)، مدیر ارشد امنیت اطلاعات Surfshark گفت : «از طریق این مطالعه، می‌توانیم ببینیم که آموزش کودکان در مورد تهدیدات سایبری نقش مهمی در شناخت نحوه برخورد با مشکلات احتمالی در فضای سایبری ایفا می‌کند. هر کودکی یک فرد است. همه کودکان به دنبال چیزهای متفاوتی از تجربه آنلاین خود هستند و خطر را به گونه‌ای متفاوت مدیریت می‌کنند. هیچ رویکرد یکسانی برای بحث در مورد ایمنی آنلاین با فرزندان شما وجود ندارد؛ درعوض، باید راه‌هایی برای مکالمه با آنها پیدا و به آنها کمک کنید تا بفهمند چه کاری باید انجام دهند.»

وی همچنین نکات مهمی را در مورد روش‌هایی که والدین می‌توانند در مورد امنیت سایبری با فرزندان خود صحبت کنند، به اشتراک گذاشت؛ آموزش کودکان به منظور اجتناب از اشتراک اطلاعات شخصی، تطابق تنظیمات حریم خصوصی یا استفاده از کنترل‌های والدین برای برنامه‌های آنلاین و ایجاد یک محیط قابل اعتماد که به کودک اجازه می‌دهد تهدید سایبری را به والدین خود بگوید، از جمله راه‌هایی بود که والِنتیج برای تشویق حفاظت از حریم خصوصی کودکان به اشتراک گذاشته بود.