آی‌سی‌تی نیوز – رییس پلیس فتا البرز گفت : پلیس فتا این استان در حوزه کشف جرایم سایبری سال گذشته رتبه اول کشوری را کسب کرد. سرهنگ «رسول جلیلیان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان البرز طبق ارزیابی کشف جرایم به لحاظ کیفی و کمی با تلاش کارشناسان این حوزه رتبه […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس پلیس فتا البرز گفت : پلیس فتا این استان در حوزه کشف جرایم سایبری سال گذشته رتبه اول کشوری را کسب کرد.

سرهنگ «رسول جلیلیان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان البرز طبق ارزیابی کشف جرایم به لحاظ کیفی و کمی با تلاش کارشناسان این حوزه رتبه اول کشوری را به دست آورد.

وی به برخی از آمارهای جرایم کشف شده در سال گذشته پرداخت و گفت : در این مدت ۱۲ باند اسکیمر شناسایی که ۳۲ نفر دراین زمینه دستگیر شدند و تاکنون ۳۷۵ شاکی شناسایی شدند.

وی افزود : اعضای این باندها بیش از ۵۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند و از آنها ۲ هزارو ۷۵۶ عدد کارت بانکی از انها کشف شد.

جلیلیان بیان داشت: سال گذشته هشت باند کلاهبرداری واتساپی متلاشی شدند که دراین زمینه ۲۱ نفردستگیر و تاکنون ۲۶۴ شاکی شناسایی شدند.

وی یادآورشد که یکی از بیشترین جرایم سایبری ، کلاهبرداری اینترنتی است که درسال گذشته چهارباند شناسایی ، ۲۳ نفر دستگیر و ۴۰۶ شاکی شناسایی شدند و از کلاهبرداران سه هزارو ۲۰۴ کارت بانکی کشف شده است.

وی گفت: همچنین درسال گذشته ۱۸۷ صفحه خرید و فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز شناسایی و افرادی که دراین زمینه فعالیت می کردند شناسایی شدند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۳۰ صفحه مجازی که درزمینه اوباشگری در استان البرز و برخی استان های دیگر فعالیت می کردند شناسایی و با آنها برخورد شد .

وی اضافه کرد: فضای مجازی محلی برای عرض اندام ، کری خواندن، تهدید و قدرت نمایی نیست و پلیس فتا با هرگونه ناهنجاری اجتماعی در این فضا برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد : همچنین طی سال گذشته ۸۶ نفر که در زمینه شرط بندی در این استان فعالیت می کردند توسط کارشناسان پلیس فتا استان البرز شناسایی و به بیش از ۱۱میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کردند.

رییس پلیس فتا البرز در بخش دیگری ازسخنان خود از افزایش ۱۰ درصدی جرایم اینترنتی از ابتدای نوروز خبرداد و افزود: مردم باتوجه به افزایش خرید در شرایط نوروز حتما موقع خرید نکات امنیتی حساب های بانکی خودرا رعایت کنند.

وی افزود: بیشترین جرایم اینترنتی درسال جاری نیز کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز بوده که این نیز ناشی از سهل انگاری کاربران است.