راه‌اندازی درگاه پیگیری پرونده‌های قضایی در سایت پلیس فتا
راه‌اندازی درگاه پیگیری پرونده‌های قضایی در سایت پلیس فتا
رئیس پلیس فتا گفت: در نظر داریم تا برای پیگیری پرونده های قضایی که به حوزه فعالیت این پلیس مربوط می‌شود درگاهی را راه اندازی کند تا مردم بتوانند روند شکایتشان را آنلاین رصد کنند.

سردار وحید مجید در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مردم برای شکایت از یک کلاهبردار باید حتماً حضوری مراجعه کنند و پلیس فتا درگاهی برای ثبت این نوع شکایت‌ها راه اندازی نمی‌کند، گفت: روند ثبت شکایت دوگانه است یعنی زمانی که فرد می‌خواهد شکایتی را در سیستم قضائی ثبت کند باید حتماً حضوراً به مراجع قضائی مراجعه کند.

وی افزود: بعد از ثبت شکایت در مراجع قضائی و بررسی پرونده در صورت نیاز این پرونده به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود تا پلیس به آن پرونده رسیدگی کند.

سردار مجید با اشاره به اینکه پلیس می‌تواند تسهیل در پیگیری پرونده‌های قضائی را ایجاد کند اما نمی‌تواند اقدامی برای تسهیل ثبت شکایت انجام دهد؛ گفت: پلیس فتا در نظر دارد تا برای پیگیری پرونده‌های قضائی که به فعالیت‌های این پلیس مربوط می‌شود درگاهی را راه اندازی کند تا مردم بتوانند روند شکایتشان را آنلاین رصد کنند.

رئیس پلیس فتا تاکید کرد: اولویت اصلی ما این است که اگر کسی شکایت کرد مجرم را در کمترین زمان ممکن دستگیر کنیم؛ اما به دنبال خدمات آنلاین برای مردم هم هستیم تا فرد برای پیگیری شکایتش با دشواری کمتری مواجه باشد.