راه‌اندازی برنامه مقابله با آزار سایبری در تایوان
راه‌اندازی برنامه مقابله با آزار سایبری در تایوان
آی سی تی نیوز -تایوان برنامه‌ای را برای کمک به قربانیان سوءاستفاده جنسی سایبری راه‌اندازی کرد.

به گزارش سایبربان؛ وزارت بهداشت و رفاه تایوان (MOHW) اعلام کرد که برنامه‌ای را برای ارائه حمایت، کمک و پشتیبانی از افرادی که فیلم‌ها یا عکس‌های صمیمی آنها در یک سایت اینترنتی بدون رضایت آنها منتشر شده، آغاز کرده است.

این وزارتخانه گفت که مجرمان سایبری در چنین مواردی اغلب با قربانی غریبه هستند، اما گاهی اوقات می‌توانند شریک سابق یا فعلی باشند.

وزارت بهداشت تایوان با استناد به آمار خود ادعا کرد که در دوره ژانویه تا ژوئیه سال جاری، ۶۸ درصد از مجرمان سوءاستفاده جنسی سایبری شناسایی شده در تایوان با قربانیان غریبه بودند.

در عین حال، این وزارتخانه اظهار داشت که ۶۱ درصد از قربانیان سوءاستفاده جنسی سایبری بیش از حد می‌ترسند که مشکل را گزارش کنند.

لی لی فِنگ معاون وزارت بهداشت تایوان، در آغاز برنامه حمایتی توضیح داد که قربانیان اغلب به دنبال کمک نیستند زیرا نگران آسیب احتمالی به شهرت اجتماعی خود در صورت گزارش چنین آزاری هستند.

فِنگ در کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد : «آنها همچنین تمایل دارند احساس ترس، تنهایی و عدم حمایت کنند و معتقدند هیچ راهی برای حذف تصاویر صمیمی آنها از اینترنت وجود ندارد.»

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایوان نیز گفت که وزارت خدمات حفاظتی وزارتخانه با پلتفرم بین‌المللی توقف سوءاستفاده از تصاویر صمیمی بدون رضایت (StopNCII) برای کمک و حمایت از قربانیان آزار و اذیت جنسی سایبری همکاری می‌کند.

به گفته این وزارتخانه تایوانی، طبق برنامه، به قربانیان سایبری برای جستجوی کانال‌های مناسب عدالت، دریافت حمایت و مشاوره و حذف محتوای بصری صمیمی خود از اینترنت کمک می‌شود.

بر‌اساس داده‌های وزارت بهداشت و رفاه تایوان، بیشتر قربانیان در این کشور بین ۱۹ تا ۲۵ سال سن دارند.

داده‌ها نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از قربانیان سوءاستفاده جنسی سایبری در تایوان زن و ۲۲ درصد مرد هستند.

به گفته وزارت بهداشت و درمان، سوءاستفاده جنسی سایبری طبق قانون تایوان، قانون پیشگیری از بهره‌کشی جنسی از کودکان و نوجوانان و قانون حمایت از رفاه و حقوق کودکان و نوجوانان ممنوع است.