آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در راستای صیانت از حقوق مردم از بانک مرکزی درخواست کردیم درگاه شاپرک صرافی‌هایی که اقدام به عرضه رمزارزها می کنند را مسدود کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریزش بازار سرمایه منجر به گرایش مردم […]

آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در راستای صیانت از حقوق مردم از بانک مرکزی درخواست کردیم درگاه شاپرک صرافی‌هایی که اقدام به عرضه رمزارزها می کنند را مسدود کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریزش بازار سرمایه منجر به گرایش مردم به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها شد، گفت: این موضوع از زمان شروع به کار مجلس یازدهم در دستور کار نمایندگان و به ویژه کمیسیون اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: از همان ابتدای شروع به کار کمیسیون، بانک مرکزی اعلام کرد که آئین نامه ی مرتبط با رمزارزها تدوین شده و طی یکی دو هفته آینده هم ابلاغ می شود اما از این وعده یکی دو هفته آینده ی بانک مرکزی یک سال گذشته و متأسفانه هنوز هم ابلاغ نشده است.

علیزاده یادآورشد: ما در جلسه ای که پیش از تعطیلات سال جدید در مجلس با بانک مرکزی داشتیم دوستان موضوعی را مطرح کردند که گویا یک ایرادی در دستگاه امنیتی است و این قول را به ما دادند که در عرض چند هفته این ایراد را برطرف می کنند و این آئین نامه هم ابلاغ خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم جلسات کمیسیون موضوع رمزارزهاست، گفت: ما از دولت و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درخواست کردیم که سریعاً به این موضوع بپردازند.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که تدوین قانون در این زمینه را با قید فوریت در دستور کار قرار دهد و با توجه به حساسیتی که در حوزه رمزارزها وجود دارد مطمئناً این را در دستور کار ویژه قرار می دهد.

علیزاده با بیان اینکه موضوع رمزارزها در یک کمیته تخصصی در کمیسیون اقتصادی پیگیری می شود، افزود: ما در راستای صیانت از حقوق مردم از بانک مرکزی درخواست کردیم که تا زمان ابلاغ این آئین نامه، درگاه شاپرک صرافی هایی که اقدام به عرضه رمزارزها می کنند را مسدود کند تا بعد از ابلاغ آئین نامه، به صورت قانونی کار کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: همان نهادی که مجوز فعالیت صرافی ها را صادر کرده باید جلوی فعالیت ها را بگیرد و در حقیقت این بانک مرکزی است که باید نظارت کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر کم کاری در این زمینه صورت گرفته از جانب بانک مرکزی بوده اما الان بانک مرکزی به دنبال این است که رمزارز ملی را تعریف کند.