درخواست حذف مرورگر تور از گوگل پلی
درخواست حذف مرورگر تور از گوگل پلی
آی سی تی نیوز -سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه از گوگل خواست اپلیکیشن مرورگر تور را از گوگل پلی حذف نماید.

به گزارش سایبربان؛ سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه ۳۱ مه ۲۰۲۲ با استناد به تصمیم دادگاه منطقه‌ای ساراتوف خواستار حذف مرورگر تور (Tor Browser) از فروشگاه گوگل پلی شد.

روسکوم نادزور گزارش داد: دادگاه اطلاعات مرورگر تور را برای انتشار در خاک فدراسیون روسیه ممنوع شناخته است و همچنین خود اپلیکیشن را که اجازه دسترسی به محتوای ممنوعه را می‌دهد و به ارتکاب جرائم کیفری کمک می‌کند.

پیش‌تر رگولاتوری دسترسی به سایت مرورگر تور را با تصمیم دادگاه منطقه‌ای ساراتوف در دسامبر ۲۰۱۷ مسدود کرده بود. قرار گرفتن اطلاعاتی در سایت مذکور در مورد ابزارهایی که دسترسی به محتوای غیرقانونی را فراهم می‌سازند، علت این اقدام اعلام شده بود.

اما در درخواست تجدیدنظری که مالک تور به دادگاه ارائه داد ادعاشده بود نمایندگان تور در بررسی پرونده مسدودسازی مرورگر مشارکت نداشته‌اند و حقوقشان نقض شده است، بر همین اساس دادگاه بایستی در تصمیم خود تجدیدنظر نماید.

به دنبال این درخواست، دادگاه تجدیدنظر استدلال آن‌ها را پذیرفت و اواسط ماه مه رأی شماره ۲-۱-۱۳۷۳/۲۰۱۷ مورخه ۱۸٫۱۲٫۲۰۱۷ دادگاه منطقه‌ای ساراتوف را که در مورد فیلترینگ وب‌سایت تور بود لغو کرد.

دادستانی منطقه‌ای ساراتوف الزامات دادگاه ایالتی را پذیرفت و شرکت گوگل (Google LLC) و سازمان پروژه تور (The Tor Project) را در پرونده مشارکت داد.

اما درخواست‌هایی که روسکوم نادزور از دادگاه کرده به شرح زیر است:

اطلاعات موجود در اپلیکیشن مرورگر تور ممنوع اعلام شود،

اپلیکیشن مرورگر تور در گوگل پلی ممنوع شناخته شود،

دسترسی به اپلیکیشن مرورگر تور محدود گردد،

شرکت گوگل ملزم به حذف اپلیکیشن مرورگر تور از گوگل پلی شود.