خط‌ونشان هکرهای روسیه برای آمریکا
خط‌ونشان هکرهای روسیه برای آمریکا
هکرهای طرفدار روسیه فهرستی از اهداف از پیش تعیین‌شده آمریکایی را تهدید به حمله کردند.

به گزارش سایبربان؛ چهارشنبه  هفته گذشته بود که یک گروه هکری طرفدار روسیه اعلام کرد در واکنشی آشکار به تنش‌های فزاینده میان روسیه و ناتو تعدادی از وب‌سایت‌های دولتی آمریکا را هدف حملات سایبری خود قرار خواهد داد.

گروه هکری کیل نت روز چهارشنبه تصویری از مجسمه آزادی آمریکا در تلگرام منتشر کرد که عبارت نابود باد ناتو در آن درج شده بود و در زمینه این عکس نیز یک انفجار هسته‌ای ترسیم شده بود. این گروه ذیل این تصویر فهرستی از چندین وب‌سایت دولتی را منتشر کرد و اعلام کرد این اهداف را طی روزهای آینده هدف حملات خود قرار خواهد داد.

بر اساس این پست، این اهداف شامل وب‌سایت‌های دولتی آلاباما، آلاسکا، کانکتیکات، کلرادو، دلاور، فلوریدا، هاوایی، آیداهو، ایندیانا، کانزاس، کنتاکی و می سی سی پی و همچنین وب‌سایت سرویس درآمد داخلی آمریکا خواهد بود.

بسیاری از این وب سایت‌ها، از صبح چهارشنبه مختل شده‌اند؛ گرچه برخی از آن‌ها مانند کنتاکی و کانکتیکات اوایل بعدازظهر چهارشنبه دوباره به بهره‌برداری رسیدند. طبق گزارش‌ها وب‌سایت کلرادو تا ساعت ۱۲:۱۵ بعدازظهر چهارشنبه همچنان مختل بود.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن این عملیات را می‌توان به فهرست موفقیت‌های این گروه ازجمله هک مسابقه آواز یورو ویژن در اوایل سال جاری و وب‌سایت آژانس اطلاعاتی انگلستان MI5 اضافه کرد.

این گروه همچنین دولت لیتوانی را با استفاده از ترکیبی از حملات DoS و DDoS هدف قرار داد.

بااین‌حال، گروه کیل نت با مشکلاتی روبرو شده است. گروه یادشده هفته گذشته اعلام کرد که حملات خود به دولت ژاپن را به دلیل مشکلات مالی به حالت تعلیق درمی‌آورد تا جایی که سخنگوی این گروه اعلام کرد مردم ژاپن دیگر نگران نباشند.