خطراتی که در کمین گیمرهای آنلاین است
خطراتی که در کمین گیمرهای آنلاین است
با توجه به شمار بالای طرفداران بازی های رایانه ای، جای تعجب نیست که مجرمان سایبری و سایر عناصر مخرب به طور فزاینده ای بر روی گیمرها تمرکز کنند.

برخلاف تصور کلیشه‌ای که گمان می رود کودکان و نوجوانان تنها طرفداران بازی‌های رایانه‌ای هستند در کمال تعجب باید گفت بزرگسالان بخش قابل توجهی از این آمار را به خود اختصاص داده اند، صنعت بازی‌های رایانه‌ای در طول زمان به طور فزاینده‌ای در حال فراگیر شدن می باشد و این یک حدس و گمان صرف نیست

با توجه به شمار بالای طرفداران بازی های رایانه ای، جای تعجب نیست که مجرمان سایبری و سایر عناصر مخرب به طور فزاینده ای بر روی گیمرها تمرکز کنند. با توجه به ارقام مالی بالا جای تعجب نیست که مجرمان سایبری به طور فزاینده‌ای به گیمرها توجه کنند. هکرها با نیت دست یابی به فرصت‌های سود مالی، دائماً مجموعه حملات خود را در این اکوسیستم خاص گسترش می‌دهند. با توجه به این تهدید ها، امنیت برای گیمرهای آنلاین اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است.

در زیر یک راهنمای امنیت سایبری برای طرفداران بازی و خطرات رایجی که ممکن است افراد پلیر را تهدید نماید، آورده شده است.

 

۱: سرقت اعتبار برای یک حساب مرتبط
در فعالیت کلی بازی شما، یک حساب هک شده می تواند یک سکوی راه اندازی برای بهره برداری بیشتر باشد و حساب های دیگر را در معرض خطر قرار دهد. حتی اعتبار دزدیده شده برای برخی از بازی های مرورگر اولیه که مدتی پیش برای آن ثبت نام کرده اید را می تواند برای دسترسی به حساب های با ارزش تر مورد استفاده قرار دهد.

 

۲: ویروس‌های بازی و APT (تهدیدات پایدار پیشرفته)
برخی از بازی های ویدیویی ممکن است به دام انفجاری بیفتند. یا به این دلیل است که خود بازی به عنوان یک شاه ماهی قرمز در نظر گرفته شده است که قربانیان احتمالی را از حمله بدافزاری که در پشت صحنه رخ می دهد منحرف می کند، یا به این دلیل است که عاملان مخفیانه کد مضر را در یک بازی قانونی وارد می کنند. اکثریت قریب به اتفاق بازی‌هایی که دارای بدافزار هستند، بازی‌های غیرقانونی هستند که به صورت رایگان دانلود شده یا به روش‌های مخفی دیگری توزیع شده‌اند. همچنین می توانید بازی هایی را پیدا کنید که به صورت ویروسی طراحی شده اند.

وقتی صحبت از ایمن ماندن به میان می‌آید، یک قانون کلی این است که از نسخه‌های قانونی بازی‌های ویدیویی استفاده کنید و آنها را از طریق پلتفرم‌های معتبر مانند Steam و GOG خریداری کنید. مکانیسم‌های امنیتی این سرویس‌ها می‌توانند محتوای بالقوه خطرناک را دفع کنند.

۳: بدافزار سرقت رمز عبور
تا به حال در مورد کی لاگرها شنیده اید؟ اینها برنامه های مضری هستند که ضربات صفحه کلید را ضبط می کنند و در نتیجه می توانند رمز عبور قربانیان را سرقت کنند. هکرها ممکن است چنین دزدهای اطلاعاتی را به بازی های محبوب تزریق کنند تا بتوانند اعتبار حساب را در دست بگیرند. برای تکمیل آن، اگر این نوع بدافزار به رایانه شما نفوذ کند، می تواند اطلاعات حساس دیگری را بدزدد. اکثر مردم به پروفایل های بازی و سایر حساب های شخصی خود در همان دستگاه دسترسی دارند. این بدان معناست که بانکداری الکترونیک، خرید آنلاین و سایر حساب های حساس آنها نیز در معرض خطر هستند.

یکی از مهمترین اقدامات احتیاطی در این زمینه این است که از کلیک کردن بر روی پیوندهای ارسال شده توسط سایر گیمرهایی که ظاهراً به شما پیشنهاد می کنند نسخه جدید بازی یا چیزی مشابه فریبنده را بررسی کنید، خودداری کنید. این ترفند با قالب یک حمله فیشینگ معمولی که هدف آن آلوده کردن دستگاه شما با بدافزار سرقت رمز عبور است، مطابقت دارد.

در واقع، این نوع فعالیت بدافزار در حال افزایش است، زیرا به کلاه سیاه‌ها اجازه می‌دهد بدون تلاش زیاد، ثروت زیادی به دست آورند. حتی یک نظر بی ضرر در یوتیوب با یک لینک در آن می تواند این روزها شما را به دردسر بیاندازد.

 

۴: بازی‌های دزدان دریایی که از طریق تورنت دوره‌ها انجام می شود
اگر عاشق بازی هستید اما توانایی خرید نسخه جدید و جذاب را ندارید، ممکن است وسوسه شوید که یک میانبر انتخاب کنید و یک نسخه غیرقانونی از تورنت دریافت کنید. این رویه بحث برانگیز تنها بر سازندگان بازی که پول و تلاش زیادی برای توسعه محصول قابل توجه خود سرمایه گذاری کرده اند، تأثیر نمی گذارد. همچنین این تجارت برای شما خطرناک است زیرا کلاهبرداران سایبری به احتمال زیاد بدافزار را از طریق تورنت منتشر می کنند.

حداقل ممکن است همراه با بازی، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم دریافت کنید که به خودی خود ویروس نیستند، اما می توانند مشکلات زیادی را نیز ایجاد کنند. کدهای تقلب نیز منبع خطر بالقوه هستند. ممکن است معلوم شود که آنها ویروس های پنهان هستند یا همراه با اجزای مخرب هستند.

 

۵: ایمیل های فیشینگ در صندوق ورودی شما
برنامه‌های فیشینگ به ویژه برای گیمرها خطرناک می باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا