حمله هکرهای هندی به سیاستمداران دنیا
حمله هکرهای هندی به سیاستمداران دنیا
به گفته محققان، هکرهای هندی سیاستمداران و افراد خصوصی را در سراسر جهان هدف قرار داده‌اند.

به گزارش سایبربان؛ براساس تحقیقی که به‌وسیله یک رسانه مستقر در بریتانیا انجام شد، هکرهای آنلاین فعال هندی به طور غیرقانونی حساب‌های ایمیل صدها فرد برجسته دولتی و خصوصی در سراسر جهان، از جمله در پاکستان را هدف قرار داده‌اند.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز (Sunday Times) مدعی شد که افراد هدف شامل سیاستمداران، دیپلمات ها و ژنرال‌های پاکستانی هستند؛ هکرها کنترل رایانه‌های متعلق به آنها را به دست گرفتند و ظاهراً به دستور سرویس‌های مخفی هند، مکالمات خصوصی آنها را شنود کردند.

همچنین در لیست افراد هدف، آشوک هیندوجا (Ashok Hinduja)، یکی از برادران هندوجا، مارک فولبروک (Mark Fullbrook)، رئیس دفتر لیز تراس (Liz Truss) در زمان نخست وزیری، فیلیپ هاموند (Philip Hammond)، صدراعظم سابق بریتانیا، فواد چودری (Fawad Chaudhry)، رهبر تحریک انصاف (Tehreek-e-Insaf) پاکستان، پرویز مشرف (Pervez Musharraf)، رئیس جمهور سابق پاکستان، کریس میسون (Chris Mason)، سردبیر سیاسی بی‌بی‌سی، ایگنازیو کاسیس (Ignazio Cassis)، رئیس جمهور سوئیس، میشل پلاتینی (Michel Platini)، رئیس سابق یوفا و استفان کوانت (Stefan Quandt)، میلیاردر آلمانی، و مالک بی‌ام‌دبلیو (BMW) قرار دارند.

تایمز در جزئیات تحقیقات خود نوشت که خبرنگاران مخفی آن اوایل سال جاری از هند بازدید کردند و به عنوان مأموران سابق «MI6» تبدیل به بازرسان شرکتی شدند و برای یک شرکت تحقیقاتی جعلی در میفر لندن به نام بیوفورت اینتلیجنس کار می‌کردند.

آنها سپس با برخی هکرهای آنلاین برتر هند تماس گرفتند و اعلام کردند که به اطلاعات خصوصی در مورد اهداف مشتریان خود نیاز دارند. خیلی زود، آنها شروع به دریافت پیشنهادهای کمک کردند. سپس خبرنگاران جلساتی را با هکرهای ادعایی ترتیب دادند و مخفیانه از مکالمات آنها فیلمبرداری کردند.

در این گزارش آمده است که یکی از هکرهای ادعا شده با خبرنگاران مخفی دهلی به صورت آنلاین از بنگالورو صحبت کرد. در این گزارش او به نام اوتکارش بهارگاوا (Utkarsh Bhargava) معرفی شد.

به گزارش تایمز، بهارگاوا به خبرنگاران اطلاع داد که به خاطر دولت هند هک کرده و به سیستم‌های کامپیوتری وزارتخانه‌های مختلف در چندین کشور از جمله ترکیه، پاکستان، مصر، کامبوج و کانادا نفوذ کرده است.

او همچنین ادعا کرد که پلیس هند این مسائل را درک نکرده است، بنابراین آنها سعی نمی‌کنند هکرهای غیرقانونی را تحت تعقیب قرار دهند. بهارگاوا همچنین مدعی شد که از نرم‌افزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس (Pegasus) استفاده کرده که در مرکز یک رسوایی جاسوسی جهانی قرار داشت. این جاسوس‌افزار را می‌توان بدون اطلاع کاربر روی تلفن‌های همراه نصب کرد تا کنترل سرویس‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌آپ، سیگنال و تلگرام را به دست آورد.

خبرنگاران همچنین با رام چیلار (Ram Chhillar)، افسر سابق ارتش هند، مؤسس شرکت اطلاعات سایبری «Phronesis»، ملاقات کردند. براساس این گزارش، چیلار گفت که توانسته وب تاریک را برای اطلاعات شخصی افراد که در حملات سایبری قبلی یا نقض داده‌های شرکتی به سرقت رفته، استخراج کند.

در توضیح نحوه عملکرد این هکرها، کارشناسان اظهار داشتند که هکرها اغلب با ارسال لینکی برای کلیک کردن با اهداف خود در رسانه‌های اجتماعی دوست می‌شوند. هنگامی که اهداف روی پیوند کلیک می‌کردند، بدافزاری دانلود می‌شد که به هکرها امکان دسترسی به حساب‌های ایمیل آنها را می‌داد.

ساندی تایمز نوشت که خبرنگارانش همچنین با گروهی از هکرهای فعال از دفتری در گوروگرام ملاقات کردند. این فروشگاه که «WhiteInt» نام دارد، به‌وسیله آدیتیا جین (Aditya Jain) 31 ساله اداره می‌شود.

جین به عنوان یک هکر کار می‌کند و یک شغل معمولی در دیلویت (Deloitte) دارد. او ادعا کرد که می‌تواند در عرض ۳۰ روز هر حساب ایمیلی در جهان را هک کند. خبرنگاران پایگاه داده جین را در دست گرفتند.

تج سینگ راتور (Tej Singh Rathore)، ۲۸ ساله، فارغ‌التحصیل دانشگاه فنی راجستان در کوتا، به خبرنگاران توضیح داد که چگونه رمزهای عبور را از طریق فیشینگ به دست آورده است. او مدعی شد : «۹۰ درصد از بازرسان خصوصی از هکرهای هندی برای انجام این نوع کارها استفاده می‌کنند.»