حمله سایبری به سایت بندر لندن و ادعای ارتباط با ایران
حمله سایبری به سایت بندر لندن و ادعای ارتباط با ایران
کارشناسان مدعی شدند که گروه هکری طرفدار ایران موسوم به «ALtahrea» به وب‌سایت بندر لندن حمله «DDoS» کرده است.

به گزارش سایبربان؛ اداره بندر لندن (PLA) در ۲۴ ماه می سال جاری تأیید کرد که قربانی یک حمله سایبری «DDoS» و وب‌سایت شرکت به اجبار قطع شده است.

شرکت تحقیقات امنیت سایبری چک پوینت (Check Point) نیز ضمن تأیید حمله DDoS ادعا کرد که یک گروه ایرانی این حمله انکار سرویس توزیع شده (DDoS) را برای بستن وب‌سایت اداره بندر لندن انجام داده است.

به گفته کارشناسان، اداره بندر لندن یک شرکت معتمد عمومی است که بر فراز و نشیب‌های تونل فاضلاب تایدوی تیمز (Thames Tideway) را از تنگه کنت/ایسِکس (Kent/Essex) تا «Teddington Lock» به سمت انتهای دریای شمال و بر ۲۰۰ هزار کشتی تجاری/تفریحی نظارت می‌کند.

گروه هکری ALtahrea

کارشناسان در آخرین اخبار خود ادعا کردند که حمله DDoS دارای انگیزه سیاسی بوده و گروه هکری طرفدار ایران موسوم به «ALtahrea» مسئول این حمله است. این گروه مسئولیت حمله به کانال تلگرامی ای را نیز بر عهده گرفته است.

بنابر ادعای محققان چک پوینت، ALtahrea یک باند هکری طرفدار ایران است که قبلاً حملاتی را علیه اداره بندر رژیم صهیونیستی، کانال ۹ اسرائیل، «Jpost» و دیگر نهادهای اسرائیلی انجام داده است؛ این گروه همچنین به نَزدک (Nasdaq)، وب‌سایت رسمی رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdogan)، رئیس جمهور ترکیه و آژانس آنادولو (Anadolu) پلتفرم رسانه‌ای ترکیه حمله کرده است.

محققان طی مطرح کردن اتهاماتی مدعی شدند که دولت ایران گروه هکری فوق را اداره می‌کند و اعضای آن را نیز عراقی‌های حامی ایران تشکیل می‌دهند.

با این وجود، وب‌سایت اداره بندر لندن دوباره آنلاین شده است.