جدال شرکت‌ها برای یافتن استعدادهای امنیت سایبری
جدال شرکت‌ها برای یافتن استعدادهای امنیت سایبری
کارشناسان معتقدند که شرکت‌ها برای یافتن استعدادهای واجد شرایط امنیت سایبری تلاش می‌کنند.

به گزارش سایبربان؛ کارشناسان معتقدند که افزایش امنیت سایبری برای کسب‌وکارها با ورود به فضای ابری و استقبال از فناوری اتوماسیون به یک امر ضروری تبدیل می‌شود، اما نظرسنجی اخیر نشان داد که شرکت‌ها برای استخدام افراد مناسب تلاش می‌کنند تا از حملات سایبری در امان باشند.

شرکت امنیت سایبری فورتینت (Fortinet) اخیراً یافته‌های حاصل از نظرسنجی خود را در مورد شکاف مهارت‌های امنیت سایبری در آسیای جنوب شرقی و هنگ‌کنگ اعلام کرده است.

طبق نظرسنجی فورتینت، ۷۱ درصد از سازمان‌ها اذعان می‌کنند که در استخدام متخصصان امنیت سایبری واجد شرایط مشکل دارند. حدود ۶۳ درصد موافقند که فقدان چنین کارشناسانی می‌تواند به امنیت سایبری ضعیف در سازمان منجر شود.

فورتینت از بیش از ۱۱۰ تصمیم گیرنده فناوری اطلاعات و امنیت سایبری از اندونزی، سنگاپور، تایلند، هنگ‌کنگ، فیلیپین و مالزی نظرسنجی کرد. پاسخ دهندگان همگی از طیف وسیعی از صنایع، از جمله فناوری (۳۶ درصد)، تولید (۱۷ درصد) و خدمات حرفه‌ای (۱۱ درصد) بودند.

ادوین لیم (Edwin Lim)، مدیر کشوری فورتینت در اندونزی، گفت که این شکاف کمتر در مورد کمبود افراد و بیشتر در مورد داشتن مهارت‌های مربوطه است؛ برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی غیرممکن است که مفاهیم قدیمی دهه ۹۰ یا اوایل دهه ۲۰۰۰ را در دنیای امروز اجرا کنند. در سال‌های اخیر دانشگاه‌های بیشتری شروع به ارائه برنامه‌های امنیت سایبری کردند.

ادوین اوایل این هفته در یک نشست مطبوعاتی در جاکارتا اعلام کرد : «تحول دیجیتال باید با تحول نیروی کار همراه شود.»

وی در این کنفرانس تصریح کرد که سازمان‌ها اکنون به دنبال افرادی با مهارت‌های تأیید شده هستند. اما زمانی که شرکت‌ها متخصصان واجد شرایط امنیت سایبری را به دست آورند، برای حفظ کارمندان خود با مشکل مواجه می‌شوند.

راشیش پاندی (Rashish Pandey)، معاون بازاریابی و ارتباطات آسیا در فورتینت، راه‌هایی را که سازمان‌ها می‌توانند برای حفظ کارگران خود انجام دهند، به اشتراک گذاشت.

پاندی اظهار داشت :«متخصصان امنیت سایبری را به مجموعه ابزار مناسب مجهز کنید. به آموزش آنها ادامه دهید. همچنین دید و مسیر شغلی مناسب را در سازمان به آنها بدهید. بنابراین آنها برای مدت طولانی‌تری خواهند ماند و در طول مسیر بهره‌وری بیشتری خواهند داشت. ما باید به آموزش [استعدادهای امنیت سایبری] ادامه دهیم. امنیت سایبری حرفه‌ای نیست که شما یک بار یاد بگیرید و سپس [آنچه را یاد گرفته‌اید] برای ۱۰ سال آینده به کار ببرید.»