تقویت امنیت سایبری نیروی فضایی آمریکا
تقویت امنیت سایبری نیروی فضایی آمریکا
نیروی فضایی آمریکا قصد دارد عملیات‌های دفاع سایبری خود را گسترش دهد.

به گزارش سایبربان؛ واحد دلتا ۶ نیروی فضایی آمریکا که مسئولیت دفاع سایبری از ماهواره‌های نظامی ایالات‌متحده را بر عهده دارد، چهار اسکادران را برای تقویت امنیت سایبری در سراسر نیروی فضایی اضافه می‌کند و علاوه بر آن بر روند مدرن سازی شبکه کنترل ماهواره‌ای قدیمی این سازمان نظارت می‌کند.

بریکینگ دیفنس در گزارشی درباره این اقدام توضیح داد که هر مأموریت عملیاتی در نیروی فضایی، از سامانه‌های هشدار موشکی گرفته تا ناوبری و ارتباطات، در یکی از ۹ «دلتا» سازمان‌دهی می‌شود.

فرماندهی نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد، واحد دلتا ۶ یک گروه «عملیات سایبری» است و به‌منظور تعبیه یک اسکادران دفاع سایبری به نام «گروه‌های حفاظت سایبری» در سایر بال‌ها گسترش خواهد یافت.

بریکینگ دیفنس گزارش داد، گروه دلتا ۶ برای ارتقای شبکه کنترل ماهواره‌ای قدیمی به کمک بیشتری نیاز دارد. این شبکه مجموعه‌ای متشکل از ۱۹ ماهواره است که در سرتاسر جهان قرار دارد و ارتش، ناسا، اداره ملی اقیانوسی و جوی و اداره شناسایی ملی آمریکا به آن‌ها متکی است.

به گفته روی راکول (Roy Rockwell) فرمانده دلتا ۶، قدمت این سیستم به سال ۱۹۵۸ بازمی‌گردد.

فرمانده گروه دلتا ۶ به بریکینگ دیفنس گفت: سیستم زمان‌بندی ما هنوز بر روی حالت DOS کار می‌کند یعنی فناوری دهه ۱۹۹۰٫ ما در حال کار بر روی یک ارتقاء هستیم که باید تا پایان سال جاری تکمیل شود و ما را به قابلیت زمان‌بندی در سطح ویندوز می‌رساند؛ بنابراین ما هنوز خیلی عقب هستیم.

نیروی فضایی آمریکا به حوزه امنیت سایبری توجه ویژه‌ای کرده است تا جایی که فرماندهی این سازمان اخیراً اعلام کرده بود قصد دارد زیرمجموعه مختص به خود در فرماندهی سایبری آمریکا را راه اندازی کند.