تشدید جنگ سایبری میان ایران و اسرائیل
تشدید جنگ سایبری میان ایران و اسرائیل
رئیس اداره سایبری ملی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ایران رقیب اصلی اسرائیل در جنگ سایبری است.

به گزارش سایبربان؛ رئیس اداره سایبری ملی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که ایران، همراه با گروه‌های شبه نظامی، حزب‌الله و حماس، مسلط‌ترین رقیب آن در زمینه جنگ سایبری است، زیرا جنگ سایبری بین تهران و تل‌آویو همچنان در حال تشدید است.

گابی پورتنوی (Gaby Portnoy)، رئیس اداره سایبری ملی اسرائیل (INCD) در هفته سایبری (Cyber Week) دانشگاه تل‌آویو اظهارات خود را بیان کرد و گفت :

«ما آنها را می‌بینیم، می‌دانیم چگونه کار می‌کنند و ما آنجا هستیم.»

پورتنوی تأیید کرد که اسرائیل در حال ساخت یک «گنبد آهنین سایبری» است که از مکانیسم‌ها و فناوری جدیدی برای تقویت حوزه امنیت سایبری رژیم، کاهش حملات سایبری، ارائه کلان داده‌های جدید و رویکرد کلی هوش مصنوعی برای همگام‌سازی تشخیص در زمان واقعی در سراسر اراضی اشغالی استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر نیاز به استفاده از پروتکل‌های امنیت سایبری برای زیرساخت‌ها، ادعا کرد : «این زیرساخت‌ها شامل ارائه ابزارها و مهارت‌ها برای بخش خصوصی اسرائیل و زنجیره‌های تأمین است. ما با هدف قرار دادن مهاجمان در پناهگاه‌های امن آنلاین و دیجیتالی آنها، سریع‌تر از انعطاف‌پذیری به دفاع پیشگیرانه حرکت می‌کنیم.»

به گفته کارشناسان، اعتراف پورتنوی به اینکه ایران رقیب سایبری مسلط اسرائیل است، یک روز پس از حمله سایبری به شرکت بزرگ فولاد ایران، شرکت فولاد خوزستان و تأسیسات آن صورت گرفت و این شرکت را مجبور به توقف تولید کرد.

اگرچه رژیم صهیونیستی مستقیماً مسئولیت این حمله سایبری را برعهده نگرفت و حمله به‌وسیله یک گروه هکری اپوزیسیون ایرانی انجام شد، اما یک هفته پس از به صدا درآمدن آژیر غلط در شهرهای اورشلیم و ایلات رخ داد که تل‌آویو آن را به ایران نسبت داد.