بنیانگذار سابق پگاسوس در حال تأسیس شرکت جدید
بنیانگذار سابق پگاسوس در حال تأسیس شرکت جدید
بنیانگذار سابق شرکت جاسوسی اسرائیلی «NSO» در حال تأسیس یک شرکت جدید امنیت سایبری است.

به گزارش سایبربان؛ ۱۲ سال پس از تأسیس شرکت جاسوسی اسرائیلی «NSO»، شالف هولیو (Shalev Hulio) از شرکت فناوری اسرائیلی خارج می‌شود تا یک شرکت جدید امنیت سایبری را در کنار نام‌های محبوب اسرائیلی و اتریشی راه‌اندازی کند.

در ماه اوت سال جاری، هولیو سمت خود را به عنوان مدیرعامل NSO ترک کرد؛ این شرکت در کانون رسوایی بین‌المللی قرار دارد که شامل استفاده از ابزار هک پگاسوس (Pegasus) برای هدف قرار دادن غیرنظامیان، فعالان، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران از سوی دولت‌های سراسر جهان است. با این حال، او تاکنون مشاور این شرکت باقی مانده است.

به گفته وبگاه تخصصی گلوبز (Globes)، هولیو «Dream»، شرکتی با تمرکز بر محافظت از زیرساخت‌های مهم مانند گاز، نفت یا تأسیسات تولید آب در برابر باج‌افزار و حملات خرابکارانه را تأسیس کرد. وی همانطور که در NSO انجام داد، به خدمت نهادهای دولتی ادامه خواهد داد.

در کنار هولیو در راه‌اندازی این شرکت جدید، سباستین کورز (Sebastian Kurz)، صدراعظم سابق اتریش و گیل دولف (Gil Dolev)، برادر شیری دولف (Shiri Dolev)، رئیس NSO، هستند. کورز ۳۵ ساله، که جوان‌ترین صدراعظم اتریش بود، تا زمانی که در اکتبر ۲۰۲۱ پس از ادعاهای فساد استعفا داد، به عنوان معاون توسعه تجارت شرکت به کار خود ادامه خواهد داد.

کورز به گلوب گفت : «در زمان خود به عنوان [صدراعظم]، من حملات زیادی علیه دولت‌ها و همچنین کارخانه‌های تولید و انرژی دیدم که به بیشتر آنها حتی در روزنامه‌ها اشاره‌ای نشد.»

هولیو ادعا کرد که از سرمایه‌گذاری جدید خود ترسیده و هیجان‌زده است. وی اظهار داشت : «این ترسناک است که بعد از گذشت سال‌ها چنین کاری را شروع کنیم. من به آنچه می‌خواستم انجام دهم فکر کردم، می‌خواستم در زمینه سایبر بمانم و هرگز با NSO رقابت نمی‌کنم. من تصمیم گرفتم که به سمت سایبری دفاعی بروم.»

آنها انتظار دارند تا آغاز ماه نوامبر سال جاری این شرکت را ثبت و دفاتر را در مجتمع سارونا (Sarona) در تل‌آویو پر کنند.