آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی قوه قضائیه در خصوص برخورد دستگاه قضا در رابطه با انتشار تصاویر خشن توضیحاتی ارائه داد. ذبیح الله خدائیان در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در چند روز اخیر شاهد دو قتل تلخ در کشور بودیم (شهادت یک مأمور ناجا و کشته […]

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی قوه قضائیه در خصوص برخورد دستگاه قضا در رابطه با انتشار تصاویر خشن توضیحاتی ارائه داد.

ذبیح الله خدائیان در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در چند روز اخیر شاهد دو قتل تلخ در کشور بودیم (شهادت یک مأمور ناجا و کشته شدن زن اهوازی) همزمان با این اتفاق‌ها سیل عظیمی از انتشار تصاویر حادثه رخ داد، در همین زمینه چرا قانونی نداریم که از انتشار تصاویر نامناسب و خشن جلوگیری کند تا بار روانی منفی به جامعه منتقل نشود، اگر هم قانونی در این زمینه وجود دارد ضمانت اجرایی آن چیست؟ گفت: انتشار این تصاویر و یا فیلم‌ها در فضای مجازی در رسانه‌ها ممنوع است.

وی افزود: متولیان فضای مجازی باید رصد کنند و مواردی که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شود و مشاهده آن تصاویر بار روانی داشته باشد نباید اجازه داد چنین تصاویری در فضای مجازی پخش شود.

خدائیان افزود: چنانچه پیشگیری صورت نگیرد دستگاه قضائی چه با کسانی که منجر به این می‌شوند که فضای مجازی رها شود و چه کسانی که موجب جریحه‌دار شدن عفت عمومی شوند، برخورد می‌کند.