ایجاد ارتش سایبری مخفی پاکستان علیه هند و آمریکا
ایجاد ارتش سایبری مخفی پاکستان علیه هند و آمریکا
به گفته کارشناسان، پاکستان ارتش سایبری مخفی را علیه هند و ایالات متحده راه‌اندازی کرد.

به گزارش سایبربان؛ کارشناسان اعلام کردند که ترکیه به طور مخفیانه به پاکستان کمک کرده تا ارتش سایبری علیه هند راه‌اندازی کند. به گزارش نوردیک مانیتور (Nordic Monitor)، این معامله تحت یک توافق ۲جانبه با هدف حمله به ایالات متحده و هند انجام شد. در این گزارش آمده است که این عملیات همچنین برای تأثیرگذاری بر نظرات مسلمانان در جنوب شرقی آسیا انجام شده است.

براساس گزارش فوق به نقل از خبرگزاری آنی (ANI)، عمران خان (Imran Khan)، نخست وزیر سابق پاکستان که وزیر کشور دولت نیز بود، با این طرح موافقت کرد. قرارداد ایجاد ارتش سایبری برای مقابله با هند در جریان دیدار عمران خان با سلیمان سویلو (Suleyman Soylu)، وزیر کشور ترکیه، در سال ۲۰۱۸ تنظیم شد.

نوردیک مانیتور اظهار داشت که این موضوع در بالاترین سطوح بین دولت‌های پاکستان و ترکیه مورد بحث قرار گرفت و از بسیاری از کارکنان وزارت کشور اسلام‌آباد مخفی نگاه داشته شد. این نشریه نوشت: «سویلو برخلاف پیشینیان خود در اداره ارتش‌های ترول‌ها و ربات‌ها در فضای سایبری به نمایندگی از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه شهرت پیدا کرده و حتی قبل از اینکه در سپتامبر ۲۰۱۶ وزیر کشور شود، روی عملیات‌های مخفی مشابهی کار کرده است.»

به گفته کارشناسان، سویلو به طور مخفیانه یک تیم توییتری برای توهین و هدف قرار دادن شخصیت‌های برجسته اجتماعی و سیاسی، که با حزب حاکم اردوغان همسو نیستند، راه‌اندازی کرد. طبق سوابق پارلمانی، او در یک نقطه یک ارتش ترول ۶۰۰۰ نفری را کنترل می‌کرد. تیم‌های واحد سایبری تحت فرمان او ایمیل‌های مخالفان و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی را هک و پس از دسترسی به اطلاعات خصوصی تلفن‌های همراه برای باج‌گیری، آنها را جمع‌آوری کردند.