افزایش جنایات سایبری با دسترسی آسان به اینترنت
افزایش جنایات سایبری با دسترسی آسان به اینترنت
به گفته کارشناسان، جنایات سایبری در آینده با دسترسی آسان به اینترنت افزایش خواهند یافت.

به گزارش سایبربان؛ آمیت شاه (Amit Shah)، وزیر داخلی اتحادیه هند (MHA) هنگام سخنرانی در کنفرانس ملی ایمنی سایبری و امنیت ملی در ویگیان باوان (Vigyan Bhavan) گفت که پورتال گزارش‌دهی جرایم سایبری دولت بیش از ۱۳ میلیون شکایت از جمله بیش از ۲۰۰ هزار گزارش مربوط به رسانه‌های اجتماعی را ثبت کرده است.

وی افزود که اگرچه سوءاستفاده از فضای سایبری جدید نیست، اما چالش‌هایی مانند حملات بدافزاری، سرقت داده‌ها، کلاهبرداری آنلاین، پورنوگرافی کودکان چندین برابر شده است. شاه با ارائه ارقام مقایسه‌ای برای تعیین چالش‌هایی که آژانس‌های تحقیقاتی با آن مواجه بودند، خاطرنشان کرد که مجموع موارد گزارش شده جرایم سایبری در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۳۷۷ بود که تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ هزار مورد رسید که این رقم نشان دهنده افزایش ۲۷۰ درصدی در ۴ سال اخیر نسبت به جمعیت هند است.

شاه با هشدار درخصوص اینکه حجم جرایم سایبری در سال‌های آینده افزایش می‌یابد زیرا ۸۰۰ میلیون هندی حضور آنلاین دارند، ۴۰۰ نفر دیگر تا سال ۲۰۲۵ وارد دنیای دیجیتال خواهند شد، توضیح داد که این افزایش عمدتاً به دلیل افزایش اتصالات اینترنتی بوده است.

شاه اظهار داشت: «در حالیکه چالش‌ها بسیار زیاد هستند، وزارت کشور از اقدامات پیشگیرانه‌ای که باید برای دفع تهدیدات بالقوه و بالفعل انجام شود آگاه است. بخش امنیت سایبری و اطلاعات وزارت داخلی اتحادیه برای تقویت امنیت سایبری و جلوگیری، کشف و پیشگیری از جرایم آنلاین تلاش کرده است.»