اعزام نیروهای سایبری آمریکا به آسیا
اعزام نیروهای سایبری آمریکا به آسیا
آمریکا قصد دارد برای مقابله با چین نیروهای چند قابلیتی ازجمله سایبری خود را به منطقه آسیا اعزام کند.

به گزارش سایبربان به نقل از پایگاه نیکِی (Nikkei)؛ چارلز فلین، فرمانده ارتش ایالات‌متحده در اقیانوس آرام، در مصاحبه‌ای که با پایگاه نیکِی انجام داد مدعی شد: ارتش ایالات‌متحده در حال بررسی استقرار یک گروه ضربتی در آسیا است که قابلیت‌های موشکی، الکترونیکی و سایبری را برای جلوگیری از تجاوز چین در تنگه تایوان و دریای چین جنوبی ادغام خواهد کرد.

این یگان ارتش آمریکا که به «گروه ضربت چند قابلیتی» معروف است، از چندین هزار نفر که در پایگاه‌هایی در ایالت واشنگتن آمریکا و آلمان مستقر هستند تشکیل خواهد شد و در چهار گروه باقابلیت‌های شلیک آتش، دفاع هوایی، لجستیک و جنگ اطلاعات سازمان‌دهی شده است.

این گروه ضربت در زمان صلح اطلاعات جمع‌آوری می‌کند و با تلاش برای درک الگوهای رفتاری و ضعف‌های دشمنان، برای حوادث احتمالی آماده می‌شود. در صورت وقوع نبرد، حملات الکترونیکی و سایبری با هدف از کار انداختن شبکه‌های ارتباطی و اختلال در سامانه‌های فرماندهی و کنترل دشمن انجام می‌شود. با استفاده از اطلاعات از قبل به‌دست‌آمده، این گروه می‌تواند کشتی‌ها و تأسیسات دشمن را با موشک‌ها موردحمله قرار دهد و انواع حملات را به‌طور هم‌زمان انجام دهد.

انتظار می‌رود که نیروی سوم در ابتدا در ایالت هاوایی مستقر شود، اما گمان می‌رود که استقرار نهایی آن در آسیا باشد و انتظار می‌رود پس از سال ۲۰۲۳ عملیاتی شود.

ایالات‌متحده به دلیل نزدیکی به چین در حال بررسی استقرار این نیرو در آسیا است. ارتش آمریکا در حال توسعه انواع مختلفی از موشک‌ها است، اما اعتقاد بر این است که برد آن‌ها حداکثر چند هزار کیلومتر است، به این معنی که آن‌ها نمی‌توانند از هاوایی به چین یا آب‌های نزدیک آن برسند و قرار دادن آن‌ها در نزدیکی چین، برای افزایش آمادگی واشنگتن است.

ارتش ایالات‌متحده قصد دارد موشک‌های زمینی را در امتداد به‌اصطلاح اولین زنجیره جزیره‌ای که اوکیناوا را به تایوان و فیلیپین متصل می‌کند، مستقر کند. تفکر پنتاگون تا حدی این است که یک کارگروه چند حوزه‌ای را به این پروژه اختصاص دهد.