استرالیا به هکرها باج داد
استرالیا به هکرها باج داد
یکی از مسئولان امنیت سایبری استرالیا گفت: در حالی که بزرگ‌ترین بیمه‌گر سلامت این کشور به شکل گسترده‌ای هک شده، موسسات بیمه به طور مرتب به هکرها باج می‌دهند تا داده‌های مسروقه را بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اظهارات مدیر شرکت مک کوایر تله کام که به ۴۲ درصد از کارمندان فدرال استرالیا از جمله اداره مالیات استرالیا خدمات امنیت سایبری ارائه می‌کند، نشانگر عدم آمادگی صنعتی است که در بحبوحه یک بحران ناشی از حملات هکری در کانون توجه قرار گرفته است.

دیوید تودهوپ، مدیر عامل این شرکت، با اشاره به شرایط نامطلوب شرکت‌های بیمه سایبری که وی نامی از آنها نبرده است، گفت: “اینها بزرگترین شرکت‌ها در جهان هستند که آن قدر توانایی مالی دارند تا هر چه سریع‌تر به مجرمان و هکرها پول پرداخت کنند تا مسئولیت‌های خود را انجام دهند. در کدام حوزه دیگر از زندگی می‌بینید که شرکت‌های معتبر میلیون‌ها دلار به مجرمان پرداخت می‌کنند و همه چیز به نوعی خوب است؟ “

وی افزود: “شرکت‌های بیمه‌گری که به هکرها باج می‌دادند، هیچ راهی برای اطمینان از حذف داده‌ها توسط آنان نداشتند، به این معنی که اطلاعات حساس مشتری همچنان در معرض خطر افشای آنلاین باقی می‌ماند.”

این ماه، بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا، به نام مدی بانک پرایوت، فاش کرد که یک هکر اطلاعات شخصی مربوط به وضعیت سلامت ۱۰۰ نفر از ۴ میلیون مشتری آن را دزدیده و برای بازگرداندن داده‌ها درخواست پرداخت باج کرده است. روز سه‌شنبه، مدی‌بانک گفت که مجرم اطلاعات ۱۰۰۰ مشتری دیگر را هم نشان داده و افزود که این تعداد احتمالاً افزایش می‌یابد.