آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی از بازگشت ظرفیت ۴۳۰ گیگا بیت پهنای اینترنت کشور که مدتی قبل رخ داده بود، خبر داد. ‌به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در پُست اینستاگرامی خود نوشت: یادتان است حدود ۲ ماه پیش یکی از کابل‌های فیبر نوری دریایی به سمت قطر […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی از بازگشت ظرفیت ۴۳۰ گیگا بیت پهنای اینترنت کشور که مدتی قبل رخ داده بود، خبر داد.

‌به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در پُست اینستاگرامی خود نوشت: یادتان است حدود ۲ ماه پیش یکی از کابل‌های فیبر نوری دریایی به سمت قطر قطع شد و ۴۳۰ گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را هفت درصد کاهش داد. اما حالا خبر خوش این است که با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، خرابی این خط فیبر نوری دریایی ترمیم شده و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: در ضمن برای پیشگیری از تکرار چنین اختلالی مسیرهای جایگزین هم پیش‌بینی شده است. مطمئن باشید هر روز پیگیر افزایش سرعت و کیفیت شبکه هستم.

به گزارش ایرنا، حدود ۲ ماه قبل، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری درمحدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده، اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.

وی افزود: با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی ظرفیت‌های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می‌شود.