گلایه از نحوه محاسبه هزینه رومینگ در اربعین
گلایه از نحوه محاسبه هزینه رومینگ در اربعین
سردبیر فارس من با بیان اینکه با 3 تا 4 تماس 2 دقیقه‌ای در رویداد اربعین 250 هزار تومان قبض تلفن همراه برایم صادر شده، گفت: وزارت ارتباطات به محاسبه هزینه رومینگ ورود کند تا مشخص شود اپراتورها محاسبه را دقیق انجام می‌دهند یا خیر.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درخواست تحقیق و تفحص از همراه اول و ایرانسل در ماجرای رومینگ در اربعین را ثبت کرده اند.

تعرفه های رومینگ در کشور عراق به نسبت گران است. علاوه بر این، محاسبه هزینه ها در رومینگ براساس دقیقه انجام می شود که این امر مدیریت میزان مکالمه را سخت می کند.

در اپراتور همراه اول در اربعین امسال «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه ۹ هزار تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه ۶ هزار تومان»، «تعرفه ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان» و «هر مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان» بود.

همچنین در اپراتور ایرانسل هم، هر دقیقه تماس صوتی با ایران، ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران، ۶۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق، ۴۰۰۰ تومان، ارسال هر پیامک، ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه، ۵۰۰ تومان بود.

سردبیر این سوژه که کاربر اپراتور همراه اول است و در رویداد اربعین شرکت کرده است در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: اکنون که از کشور عراق بازگشته ام متوجه شدم با حدود ۳ تا ۴ تماس حدودا ۲ دقیقه ای ۲۵۰ هزار تومان قبض تلفن همراه برایم صادر شده است.

این کاربر که اهل اصفهان است در پاسخ به این سوال که آیا از تعرفه های رومینگ اطلاع داشته است؟ گفت: می دانستیم که تعرفه تماس گرفتن در عراق دقیقه ای ۹ هزار تومان است اما هر طور حساب می کنیم حداکثر ۱۰ دقیقه مکالمه ۲۵۰ هزار تومان نمی شود. وزارت ارتباطات باید به نحوه محاسبه هزینه رومینگ وارد شود تا مشخص شود که آیا اپراتورها محاسبه ها را دقیق انجام می دهند یا خیر.