پرچم‌دار توسعه ۴G در کشور و رقبای آن را بشناسید
پرچم‌دار توسعه ۴G در کشور و رقبای آن را بشناسید

آی‌سی‌تی نیوز – آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت توسعه تلفن همراه در زمستان سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که همراه اول همچنان و با فاصله زیاد، پیشتاز جذب مشترک و پیشران توسعه نسل پیشرفته ۴G در کشور است. به گزارش آی‌تی آنالیز، بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، […]

آی‌سی‌تی نیوز – آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت توسعه تلفن همراه در زمستان سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که همراه اول همچنان و با فاصله زیاد، پیشتاز جذب مشترک و پیشران توسعه نسل پیشرفته ۴G در کشور است.

به گزارش آی‌تی آنالیز، بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آخرین آمار از میزان واگذاری خطوط از سوی اپراتورهای موبایل نشان می‌دهد که همراه اول در مجموع خطوط اعتباری و دائمی بالغ بر ۱۰۵ میلیون خط، ایرانسل بیش از ۹۵ میلیون خط و رایتل نیز تنها ۸ میلیون خط واگذار کرده‌اند.
از این میزان خطوط واگذار شده توسط اپراتورها، همراه اول دارای بیش از ۷۴ میلیون خط فعال، ایرانسل دارای بیش از ۶۰ میلیون خط فعال و رایتل نیز تنها ۵ میلیون مشترک فعال دارد. نکته قابل توجه آنکه مابه‌التفاوت مجموع میزان خطوط واگذار شده و خطوط فعال از سوی همراه اول، ۳۱ میلیون خط است در حالیکه از ۹۵ میلیون سیم‌کارت واگذار شده از سوی ایرانسل بیش از ۳۵ میلیون خط یا به عبارتی یک سوم خطوط واگذار شده غیر فعال است.

blank

در همین حال در جدیدترین گزارش سازمان رگولاتوری، آمار تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه به تفکیک اپراتورها و فناوری‌ها در مقطع زمانی سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ نیز حاوی موارد مهمی است.
بر اساس این آمار همراه‌اول با دایر کردن ۱۷هزار و ۸۴۸ سایت ۴G، همچنان پرچمدار توسعه این نسل ارتباطی پیشرفته در ایران است.
این در حالیست که ایرانسل در این بخش توانسته ۱۵ هزار و ۳۶۷ سایت نسل ۴ دایر کند و رایتل نیز کمتر از ۲هزار سایت نسل ۴ دارد.
اختلاف بین دو اپراتور اصلی در سایت‌های نسل ۳ بیشتر هم هست، به نحوی که در این بخش همراه اول ۱۹هزار و ۸۹۳ سایت ۳G و ایرانسل ۱۵هزار و ۳۶۷ سایت ۳G ایجاد کرده است.
نکته قابل توجه در گزارش اخیر رگولاتوری آنکه همچنان تعداد سایت‌های نسل ۲ اپراتورهای کشور از نسل‌های ۳ و ۴ بیشتر است. به این ترتیب که همراه‌اول بالغ بر ۲۹ هزار و ایرانسل نیز با اختلاف زیاد، بیش از ۱۵هزار سایت نسل ۲ را در کشور تحت پوشش دارد.
به این ترتیب مجموع آنتن‌های ۲G اپراتورهای کشور بیش از ۴۴هزار سایت، مجموع آنتن‌های ۳G بیش از ۳۹هزار سایت و مجموع آنتن‌های ۴G اپراتورهای کشور، بیش از ۳۵ هزار سایت است.