پروژه فیبر نوری ارومیه باید وارد مرحله اجرا شود
پروژه فیبر نوری ارومیه باید وارد مرحله اجرا شود
آی سی تی نیوز - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: پروژه نهضت توسعه فیبر نوری خانگی یک پروژه ملی بوده و الزامات اجرایی دارد و باید در اسرع وقت موانع رفع و وارد مرحله اجرا شود.

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: طی جلساتی که برگزار شد آذربایجان غربی جزء نخستین استان هایی بود که در بررسی و تعیین پیمانکار پروژه وارد عمل شد اما با موانعی که وجود داشت فعلا این پروژه وارد مرحله اجرا نشده است.

وی افزود: بسیاری از موانع تاکنون با تلاش و همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرتفع شده و صبانت بعنوان مجری پروژه در استان از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین و حدود یک ماه پیش به استان معرفی شده است و طبق ابلاغ تا پنج ماه دیگر باید ۱۰۰ درصد مرکز استان و ۲۰ درصد شهرستان ها اجرایی شود.

جلیلی نژاد با تاکید بر ضوابط اجرای این طرح و مشخص شدن چارچوب قانونی آن گفت: شهرداران شهرستان ها و شهرداری کلانشهر ارومیه باید هرچه سریع تر موانع را مرتفع و وارد مرحله اجرا شوند.

این نشست با بحث و بررسی برخی از موضوعات و نحوه اجرا و انعقاد تفاهم نامه ادامه یافت و در نهایت مدیر عامل شرکت صبانت به شفاف سازی و پاسخ گویی پرداخت.

در پایان مقرر شد شهرداران شهرستانهای استان طبق تعرفه و ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با شرکت مذکور همکاری های لازم را بعمل آورند و شهرداری کلانشهر ارومیه با مذاکرات مستقیم با صبانت در اسرع وقت نسبت به انعقاد تفاهم نامه وارد مرحله اجرا شود.