پرسش از وزارت ارتباطات؛ سیم‌کارت پاک چه شد؟
پرسش از وزارت ارتباطات؛ سیم‌کارت پاک چه شد؟
رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی از عدم ارایه سیم کارت پاک و اینترنت پاک به کودکان و نوجوانان توسط وزارت ارتباطات، انتقاد کرد.

‏‏‏‏‏به گزارش خانه ملت؛زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت:

‏با گذشت یکسال از تصویب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و الزام وزارت ارتباطات،همچنان شاهد عدم ارایه سیم کارت پاک و اینترنت پاک به کودکان و نوجوانان هستیم. وزارت ارتباطات چه پاسخی برای این تعلل و کوتاهی دارد؟

ثبت بیش از ۲ میلیون سیم‌کارت‌ برای کودکان و نوجوانان
در واکنش به این مطلب سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: سیم کارت‌های کودک‌ونوجوان و کد USSD تبدیل خط به خط کودک و نوجوان از دی‌ماه سال گذشته فعال شده و نزدیک به دوونیم میلیون ثبت داشته است.

به گزارش ایمنا، مهدی سالم در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به توئیت نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت:

«سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان و همچنین کد USSD تبدیل خط به خط کودک و نوجوان از دی‌ماه سال گذشته فعال شده و نزدیک به دو و نیم میلیون ثبت داشته. نرم افزارهای پرنتال کنترل هم توسعه خوبی داشتند و کارهای متعدد دیگر هم صورت گرفته. اگر لازم می‌دانید گزارش مکتوبش برای شما ارسال شود.»