ویزیت بیماران ایرانی با دلار و ارز دیجیتالی!
ویزیت بیماران ایرانی با دلار و ارز دیجیتالی!
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: این موضوع که برخی پزشکان از بیمار دلار و ارز دیجیتال مطالبه می‌کنند به خاطر فرار از مالیات نیست بلکه تعرفه‌ها واقعی نیستند.

به گزارش فارس، محمدرضا خرمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو درمورد پزشکان متخلف اظهارکرد: بخشی از تخلفات پزشکی مربوط به صدمات بدنی و روانی است که ممکن است به بیماران وارد شود و بخشی هم مربوط به تخطی از مقررات و قوانین است.

وی افزود: تخطی از مقررات و قوانین طیف وسیعی دارد و بستگی به این دارد که شکایت از طرف شاکی خصوصی مطرح شود و یا اینکه مراجع نظارت کننده شکایت خود را مطرح کنند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در واکنش به این خبر که برخی پزشکان برای درمان بیماران و شاید هم برای فرار از مالیات، از بیمار دلار و ارز دیجیتال مطالبه می‌کنند گفت: در تمامی مطب‌ها و دفاتر کار و موسسات خدمات پزشکی مانند آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها باید یک دستگاه کارت خوان سالم و فعال نصب باشد و دستگاه کارت خوان هم مربوط به آن پزشک و مسئول فنی موسسه باشد.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: دریافت هرنوع وجه دیگری چنانچه دستگاه کارتخوان فعال باشد خلاف مقررات و یک امر غیرقانونی است.

خردمند با بیان اینکه تعداد پرونده‌هایی که پزشک از بیمار مطالبه دلار و ارز دیجیتال کرده باشد و البته تعداد شاکیان خصوصی هم بسیار اندک است گفت: در این گونه موارد یا باید شاکی خصوصی مراجعه کند و مستنداتی در این خصوص به ما ارائه دهد یا اینکه مراجع نظارت کننده این موضوع را به ما منعکس کنند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اظهارکرد: سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به این موضوعات هستند و زمان رسیدگی به این تخلفات هم بسیار سریع است اما افراد هم برای شکایت باید مستنداتی داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد شکایات وارده بسیار ناچیز و کم است و مردم از خدمات پزشکی راضی هستند گفت: بنده معتقدم که این مسائل اخیر به خاطر فرار از مالیات نیست بلکه تعرفه‌ها واقعی نیست و همانطورکه حقوق سایر اقشار از واقعیت‌ها فاصله زیادی گرفته تعرفه پزشکان هم فاصله زیادی با واقعیات جامعه دارد.

خردمند تصریح کرد: پزشکان جزو گروه‌هایی هستند که مانند سایر اصناف مالیات می‌دهند و بیمه خود به خود مالیاتشان را کم می‌کند.