وزیر ارتباطات: هزینه حداقل کارکرد تلفن ثابت از همه اخذ نمی‌شود
وزیر ارتباطات: هزینه حداقل کارکرد تلفن ثابت از همه اخذ نمی‌شود
وزیر ارتباطات در توضیح اضافه شدن ردیف هزینه خدمات مکالمه صوتی به قبض تلفن ثابت که مورد اعتراض مشترکان است، گفت: برای مثال اگر خط تلفن در شهرهای کوچک 10 هزار تومان کارکرد داشته باشد دیگر 10 هزار تومان بابت خدمات مکالمه صوتی به قبض اضافه نخواهد شد.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار اصلاح هزینه خدمات مکالمه صوتی تلفن ثابت شده اند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار فارس در پیگیری موضوع اضافه شدن ردیف هزینه خدمات مکالمه صوتی به قبوض تلفن ثابت، اظهارداشت: این رقمی که مصوب شده است در واقع هزینه ثابت نیست و حداقل کارکرد است.

وی توضیح داد: به این معنی که اگر کسی در شهرهای کوچک تا به حال برایش ۱۰ هزار تومان قبض تلفن ثابت می آمد همان ۱۰ هزار تومان را می پردازد (۱۰ هزار تومان بابت خدمات مکالمه صوتی دیگر به قبض او اضافه نمی شود). اما اگر تلفن ثابت او ۱۰ هزار تومان کارکرد نداشته باشد باید حداقل کارکرد ۱۰ هزار تومان را بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: این رقم در مراکز استان ۱۵ هزار تومان و در تهران ۲۰ هزار تومان است.

زارع پور گفت:‌ این ارقام در حالی مصوب شده که باز هم اکنون هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت برای شرکت مخابرات ایران بیش از این ارقام است.