آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه پرسرعت و با کیفیت حق تک تک مردم عزیز در جای جای ایران اسلامی است و برای تحقق آن به صورت شبانه‌روزی در تلاشیم. به کزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در پست اینستاگرامی نوشت: همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام وزارت ارتباطات به دنبال راه‌اندازی شبکه پرسرعت […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه پرسرعت و با کیفیت حق تک تک مردم عزیز در جای جای ایران اسلامی است و برای تحقق آن به صورت شبانه‌روزی در تلاشیم.

به کزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در پست اینستاگرامی نوشت: همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام وزارت ارتباطات به دنبال راه‌اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت ارتباطی، مبتنی بر فیبر نوری، در سراسر کشور و برای همه منازل و کسب‌وکارها است. در این راستا، امروز از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با محوریت FTTx یا همان «فیبر نوری نقاط» بازدید و با تک‌تک شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه گفت‌وگو کردم و از اشتیاق آنان برای مشارکت در اجرای این پروژه بزرگ دلگرم شدم.

وی افزود: انصافا کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است که نوید بخش آغاز پرقدرت این پروژه مهم در کشور است.

زارع‌پور تاکید کرد: برای تحقق این پروژه بزرگ ملی با مشارکت مجریان و تولیدکنندگان داخلی، باید از آنها حمایت و زمینه‌های تشویق مشارکت آنها در این پروژه را فراهم کنیم. بزرگترین حمایت هم بازارسازی است.

وی گفت: وقتی نهضت فیبرکشی تا منازل و محل کسب‌وکارها راه بیفتد، خود به خود چرخ این صنعت به حرکت در خواهد آمد و بازار این صنعت توسعه خواهد یافت و تولیدکنندگان داخلی برای سرمایه‌گذاری و ورود فعال به این حوزه تشویق خواهند شد.

زارع‌پور گفت: دولت به عنوان مشوق، بسته حمایتی‌ای را پیش‌بینی کرده است که دیروز اولین بخش آن در هیات دولت مصوب شد. بر اساس این مصوبه، به منظور تسهیل توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، در صورتیکه اپراتورهای ثابت در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند، کل سهم دولت از درآمد پورت‌های فیبرنوری راه اندازی شده، به عنوان مشوق در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات گفت: نمایشگاه امروز برای من نویدبخش راه‌اندازی نهضت فیبرنوری با اتکا به توان تخصصی شرکت‌های ایرانی بود تا به تدریج شبکه پایدار و پرسرعت خانگی را به مردم عزیز ایران تقدیم کنیم. شبکه پرسرعت و با کیفیت حق تک تک مردم عزیزمان در جای جای ایران اسلامی است و ما برای تحقق آن به صورت شبانه‌روزی در تلاشیم.