وزیر ارتباطات: ایران صادرکننده کالای مخابراتی شد
وزیر ارتباطات: ایران صادرکننده کالای مخابراتی شد
وزیر ارتباطات به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در چند روز آینده نخستین محموله مخابراتی تولید ایران به برخی کشورها صادر می‌شود.

به گزارش تسنیم،‌ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت صبح امروز با استقبال استاندار مازندران و جمعی از مدیران استانی وارد این استان شد.بازدید و افتتاح پروژه ها، دیدار چهره به چهره با مردم و سخنرانی در نمازجمعه ساری بخشی از برنامه‌های زارع پور در سفر یک روزه خود به استان مازندران است.

وزیر ارتباطات در نخستین برنامه خود در استان مازندران به روستای جمشید آباد سوادکوه رفت و در دیدار با مردم این روستا با اشاره به پیشرفت کشور در ابعاد مختلف در سال‌های بعد از انقلاب، گفت: این پیشرفت‌ها کمتر گفته می‌شود و دشمن نیز برای ناامید کردن مردم برنامه دارد تا ذهن آنان را تغییر دهد.باید پیشرفت‌های کشور گفته شود تا امید در مردم افزایش یابد.

زارع پور به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در چند سال گذشته اشاره کرد و خبر داد: در چند روز آینده نخستین محموله مخابراتی تولید ایران به برخی کشورها صادر می‌شود.

وی به صادرات دستگاه مونیتورینگ به ۹۰ کشور و پیشرفت‌های فضایی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ما امروز با کار عالمانه و شبانه روزی در حال فعالیت هستند و تمام شاخص‌ها رو به پیشرفت است، البته برخی کاستی‌ها هم وجود دارد که دولت سیزدهم با کار بیشتر به دنبال برطرف کردن این مشکلات است.

وزیر ارتباطات سفر رییس جمهور در یک سال به ۳۱ استان را بی سابقه توصیف کرد و گفت: قبل از هر سفر استانی هفته‌ها کار کارشناسی برای مصوبات دولت انجام می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت ارتباطات روستاها اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته ۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان مازندران به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تا پایان سال نیز ۱۶ روستا به این شبکه متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات به مدیران وزارت ارتباطات تاکید کرد: مشکل ارتباطات روستای جمشید آباد تا پایان سال جاری مرتفع و این روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

وی افزود: با اتمام روستاهای بالای بیست خانوار، روستاهای زیر بیست خانوار با اولویت روستاهای گردشگری در برنامه قرار می‌گیرد.