هک پسوردها با حرارت انگشت!
هک پسوردها با حرارت انگشت!
پژوهشی جدید هشدار داده گرمای انگشتان کاربر تا یک دقیقه پس از تایپ کردن آن روی کیبورد، می تواند برای کشف پسورد توسط هکرها به کار رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، این درحالی است که بسیاری از کاربران موبایل تصور می کنند کد رمزی ۴ رقمی برای محافظت از دستگاه در مقابل هکرها کافی است.

محققان دانشگاه گلاسگو  نشان داده اند هکرها می توانند با استفاده از دوربین های گرمایشی پسوردهایی که روی موبایل ، کیبورد رایانه یا حتی دستگاه خودپرداز ثبت می شود را ردیابی کنند.

در این تحقیق پژوهشگران یک سیستم هوش مصنوعی به عنوان ThermiSecure ابداع کرده اند که قادر است با کمک تصاویر گرمایی پسوردهای تایپ شده را ردیابی کند.

حدود ۸۶ درصد پسوردها زمانی هک شدند که تصاویر گرمایشی ۲۰ ثانیه از تایپ آن گذشته و در سیستم ThermoSecure قرار گرفت. ۷۶ درصد پسوردها نیز ۳۰ ثانیه پس از تایپ ردیابی شدند.

البته امکان هک پسورد با تصویر گرمایی، ۶۰ ثانیه پس از وارد کردن آن  به ۶۲ درصد کاهش یافت. همچنین پژوهشگران متوجه شدند سیستم مذکور می تواند ۲۰ ثانیه پس از  ورود پسوردهای طولانی با ۱۶ کاراکتر با دقت ۶۷ درصد آنها را ردیابی کند.

دقت حدس زدن پسوردهایی با ۱۲ کاراکتر ۸۲ و پسوردهای ۸ کاراکتری ۹۳ درصد بوده است. این در حالی است که پسوردهای ۶ کاراکتری در ۱۰۰ درصد موارد به طور کامل فاش شدند.

محمد خمیس محققان دانشکده علوم رایانشی این دانشگاه اسکاتلندی می گوید: برای به دام انداختن سارقان باید شبیه آنها فکر کنید. ما سیستم ThermoSecure را با این تصور توسعه دادیم که چقدر عاملان بد ممکن است از تصاویر گرمایشی برای نفوذ به رایانه ها و موبایل ها استفاده کنند.

در تصاویری که با کمک دوربین های ردیابی گرما ثبت می شوند،  مناطقی که درخشان تر به نظر می رسند، تازه لمس شده اند.

 حملات گرمایی ممکن است پس از آن اتفاق بیفتد  که کاربران پسوردهایشان را روی کیبورد،نمایشگر موبایل یا کی پد تایپ و دستگاه شان را بدون هیچ ایمنی رها کنند.