همکاری سایبری آلبانی و اسراییل علیه ایران
همکاری سایبری آلبانی و اسراییل علیه ایران
نخست وزیر آلبانی در اراضی اشغالی با رئیس سایبری رژیم غاصب برای همکاری‌های سایبری دیدار کرد.

به گزارش سایبربان؛ وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ادی راما (Edi Rama)، نخست وزیر آلبانی برای یک سفر رسمی شامل دیدار با مقامات دفاع سایبری اسرائیل وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

سفر ۳ روزه راما یک ماه پس از آن انجام شد که آلبانی روابط دیپلماتیک خود را با ایران به اتهام حمله سایبری ماه ژوئیه امسال علیه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های دولتی این کشور، قطع کرد.

بنابر ادعای کارشناسان، پس از قطع روابط آلبانی با ایران، دومین حمله سایبری از همان منبع ایرانی به سیستم اطلاعاتی که ورود و خروج از مرز آلبانی را ثبت می‌کند، اصابت کرد و باعث تأخیر مسافران شد.

محققان اظهار داشتند که اسرائیل و ایران دشمنان اصلی یکدیگر به شمار می‌روند و بیش از یک دهه جنگ سایه را در سراسر منطقه و فضای سایبری داشته‌اند.

راما با یائیر لاپید (Yair Lapid)، نخست‌وزیر موقت اسرائیل دیدار کرد و به گفته دفتر لاپید، ۲ طرف درباره روابط ۲جانبه و غلبه بر چالش‌های مشترک آلبانی و اسرائیل با تأکید بر تهدید ایران گفتگو و همکاری دفاع سایبری و همچنین تقویت همکاری در زمینه‌های گردشگری و تجاری را پیشنهاد کردند.

لاپید مدعی شد : «خوشحالم که به شما در اینجا خوش‌آمد می‌گویم. شما برای چندین دهه دوست واقعی اسرائیل بوده‌اید. ایران تهدید مشترکی برای اسرائیل و آلبانی است. ما این را در حملات سایبری اخیر ایران به آلبانی دیدیم؛ اسرائیل تا جایی که ممکن است در تلاش علیه ایران کمک خواهد کرد. ما این را یک منافع ملی و یک تعهد تاریخی می‌دانیم.»

وی از نخست وزیر آلبانی به خاطر حمایت شجاعانه کشورش از یهودیان آلبانیایی در جریان هلوکاست تشکر کرد و ۲ رهبر بر اهمیت مبارزه با یهودی‌ستیزی توافق کردند.

وزارت امور خارجه آلبانی گفت که راما با رئیس اداره سایبری ملی اسرائیل، نهاد اصلی امنیت سایبری رژیم غاصب، دیدار خواهد کرد؛ اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

این وزارتخانه توضیح داد که راما همچنین با اسحاق هرتزوگ (Isaac Herzog)، رئیس جمهور اسرائیل و دیگر مقامات دیدار خواهد کرد.