آی‌سی‌تی نیوز – در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صدا و سیما به تمام نقاط کشور افتتاح شد و قرارداد پروژه توسعه شبکه انتقال به ظرفیت ۲۰ ترابیت در ثانیه و نقشه راه ظرفیت ترانزیت اینترنت در کشور رونمایی شد. به گزارش فارس، ۳ پروژه شبکه سراسری سیگنال رسانی صدا و سیما […]

آی‌سی‌تی نیوز – در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صدا و سیما به تمام نقاط کشور افتتاح شد و قرارداد پروژه توسعه شبکه انتقال به ظرفیت ۲۰ ترابیت در ثانیه و نقشه راه ظرفیت ترانزیت اینترنت در کشور رونمایی شد.

به گزارش فارس، ۳ پروژه شبکه سراسری سیگنال رسانی صدا و سیما در تمام نقاط کشور، تبادل قرارداد پروژه توسعه و ارتقای شبکه انتقال به ظرفیت ۲۰ ترابیت بر ثانیه با استفاده از توان تولید داخلی و ظرفیت ترانزیت بین‌المللی برای تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیت در منطقه، امروز در مراسمی در وزارت ارتباطات رونمایی شد.

در این مراسم، با حضور وزیر ارتباطات و معاونین او انجام شد. قرار بود سیدابوالحسن فیروزآبادی دیر شورای عالی فضای مجازی هم حضور داشته باشد که وی در این مراسم حضور نیافت.

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل وزیر ارتباطات درباره این پروژه‌ها اظهار داشت: هر سه پروژه اتفاقی مهم در حوزه زیر ساخت مخابراتی کشور هستند.

وی در مورد پروژه سیگنال‌رسانی گفت: این پروژه در پی تأکید مقام معظم رهبری درباره حفظ استقلال پخش سراسری صدا و سیما پس از قطع ماهواره‌های بین‌المللی در سال ۹۲ کلید خورد.

وی توضیح داد: در این پروژه، شرکت ارتباطات زیرساخت ۲۸۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که معادل ۷۰ میلیون دلار در زمان اجرای پروژه بوده است و طی این پروژه در ۳۹۸ ایستگاه ارتباط سیگنالی برقرار شد.