متا پیشنهاد هیات نظارت درباره «داکسینگ» را اجرا می‌کند
متا پیشنهاد هیات نظارت درباره «داکسینگ» را اجرا می‌کند

آی‌سی‌تی نیوز – متا در واکنش به پیشنهاد سیاستگذاری هیئت نظارت خود تغییراتی ایجاد می کند تا شکاف های مربوط به فرایند داکسینگ را ببندد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، متا در واکنش به توصیه هیئت نظارت خود توافق کرده برخی از قوانین خود مربوط به عملیات «داکسینگ» را تغییر دهد. داکسینگ […]

آی‌سی‌تی نیوز – متا در واکنش به پیشنهاد سیاستگذاری هیئت نظارت خود تغییراتی ایجاد می کند تا شکاف های مربوط به فرایند داکسینگ را ببندد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، متا در واکنش به توصیه هیئت نظارت خود توافق کرده برخی از قوانین خود مربوط به عملیات «داکسینگ» را تغییر دهد. داکسینگ به تحقیق و انتشار اطلاعات شخصی یک فرد یا سازمان در اینترنت گفته می شود.

این شرکت نخستین بار در ماه ژوئن از هیئت نظارت درخواست کرد تا در شکل گیری قوانین کمک کند. متا معتقد بود سیاستگذاری در این باره بسیار سخت است. هیئت نظارت نیز در ماه فوریه ۱۷ توصیه برای شرکت اعلام کرد که اکنون متا روی آنها تمرکز کرده است.

برخلاف تصمیم گیری هیئت نظارت درباره حذف یا حفظ پست هایی خاص، متا برای عمل به سیاست های پیشنهادی هیئت نظارت هیچ اجباری ندارد. اما باید نسبت به هر یک از توصیه های پیشنهادی پاسخگو باشد.

یکی از مهم ترین تغییراتی که متا با آن توافق کرده پایان دادن به فرایند استثنا قائل شدن در خصوص قوانین فعلی است که به کاربران اجازه می دهد در صورتی که اطلاعات محل سکونت شخصی شان در نقطه دیگری از وب به طور عمومی وجود دارد، آن را پست کنند. هیئت نظارت اشاره می کند تفاوت زیادی بین به دست آوردن اطلاعات با توجه به درخواست دسترسی به سوابق عمومی و ارائه این داده ها در یک پست شبکه اجتماعی است.

متا در واکنش به این امر توافق کرده تا سیاست فعلی خود را لغو کند. این شرکت در بیانیه ای نوشت: همانطور که هیئت نظارت در این توصیه اشاره کرده، حذف کردن موارد استثنا برای اطلاعات محل سکونت خصوصی موجود احتمالا دسترسی به این اطلاعات در فیس بوک و اینستاگرام را محدود می کند، حال آنکه این داده ها هنوز در نقطه ای دیگر قابل دسترسی است. با این وجود ما معتقدیم اجرای این توصیه قابلیت های حفاظت از حریم خصوصی در پلتفرم ما را قدرتمندتر می کند.

طبق بیانیه متا تغییر این سیاست در پایان سال انجام می شود.

همچنین متا توافق کرده تا سیاست های خود درباره موضوعات دیگر را نیز آسانگیرانه تر کند. کاربران شبکه های اجتماعی متا می توانند آدرس مقامات رده بالای دولت را در صورتی فاش کنند که ملک مذکور یک سازه متعلق به عموم باشد. مانند خانه هایی که روسای دولت و سفرا در آنها اقامت می کنند.

این تغییرات تاثیرات زیادی بر افرادی خواهد داشت که با آزارهای آنلاین دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر اجازه می دهد برخی اطلاعات در قالب مقالات خبری یا اعتراض علیه مقامات منتخب به اشتراک گذاشته شود.

همچنین هیئت نظارت پیشنهاد کرده متا روش های گزارش دهی تخلفات توسط کاربران و شیوه برخورد با این گزارش ها را تغییر دهد. متا نیز اعلام کرده از هم اکنون مشغول آزمایش یک روش ساده تر برای گزارش تخلف از قوانین حریم خصوصی است.

البته متا از انجام تغییرات دیگری که سبب می شود قربانیان فرایند داکسینگ، راحت تر و سریع تر کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند، سرباز زده است.