متا برخی حساب‌های کاربری را حذف می‌کند
متا برخی حساب‌های کاربری را حذف می‌کند

آی‌سی‌تی نیوز – متا برای جلوگیری از گسترش تهدیدات سایبری برخی حساب‌های کاربری فیس‌بوک را حذف می‌کند. پلتفرم‌های مِتا (Meta Platforms)، که بزرگ‌ترین سایت شبکه اجتماعی جهان فیس‌بوک را کنترل می‌کند، در تلاش برای جلوگیری از گسترش تهدیدات سایبری، اقدام به حذف حساب‌هایی کرد که سیاست‌های آن را نقض می‌کند. تحلیلگران مِتا در اولین گزارش […]

آی‌سی‌تی نیوز – متا برای جلوگیری از گسترش تهدیدات سایبری برخی حساب‌های کاربری فیس‌بوک را حذف می‌کند.

پلتفرم‌های مِتا (Meta Platforms)، که بزرگ‌ترین سایت شبکه اجتماعی جهان فیس‌بوک را کنترل می‌کند، در تلاش برای جلوگیری از گسترش تهدیدات سایبری، اقدام به حذف حساب‌هایی کرد که سیاست‌های آن را نقض می‌کند.

تحلیلگران مِتا در اولین گزارش ۳ ماهه تهدید تهاجمی، در مورد خطرات رفتارهای غیراصیل هماهنگ، جاسوسی آنلاین، گزارش‌دهی انبوه و سایر مشکلات نوظهور برخی کشورها نوشتند.

به گفته محققان، مِتا در حال گسترش دامنه فعالیت خود برای مقابله با یک چشم‌انداز اینترنتی خطرناک و استفاده از شبکه‌های رسانه اجتماعی از سوی افراد و گروه‌ها در تعقیب فعالیت‌های غیرقانونی است.

کارشناسان معتقدند که گزارش امنیت عمومی مِتا بیش از ۴ سال پیش آغاز شد، زمانی که یافته‌های مربوط به رفتارهای غیراصیل هماهنگ شده به‌وسیله آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را به اشتراک گذاشت؛

محققان مِتا اظهار داشتند: «از آن زمان، تهدیدهای جهانی به طور قابل توجهی تکامل یافته‌اند و ما توانایی خود را برای پاسخ به طیف وسیع‌تری از رفتارهای تهاجمی گسترش داده‌ایم. برای ارائه دید جامع‌تری به خطراتی که می‌بینیم، گزارش‌های منظم خود را در یک مکان، به عنوان بخشی از گزارش‌های فصلی که در حال آزمایش هستیم، گسترش می‌دهیم.»

تحلیلگران براین باورند که تعداد و دامنه فعالیت عوامل مخرب اینترنتی افزایش یافته و شرکت‌ها و افراد را مجبور می‌کند در مورد محتوایی که با آن درگیر می‌شوند بسیار محتاط باشند.

طبق مطالعه شرکت تحقیقاتی «Cybersecurity Ventures»، به طور کلی، به نظر می‌رسد چنین فعالیت‌های مجرمانه‌ای در سال ۲۰۲۱ خسارتی به ارزش حدود ۶ تریلیون دلار در سطح جهان وارد کرده باشد. اگر این میزان به عنوان یک کشور سنجیده شود، سومین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات متحده و چین خواهد بود.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، فعالیت غیرقانونی حدود ۱۰.۵ تریلیون دلار برای جهان هزینه داشته باشد که نسبت به ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۵، حدود ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

در عین حال، براساس گزارش شرکت تحقیقاتی گارتنر، برآورد می‌شود که هزینه‌های جهانی برای امنیت فناوری اطلاعات و مدیریت ریسک در سال ۲۰۲۱ با ۱۲.۴ درصد افزایش به ۱۵۰.۴ میلیارد دلار رسیده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ رشد تک رقمی بالایی داشته باشد.
مرجع : سایبربان