آی‌سی‌تی نیوز – معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مسئولیت تأمین امنیت هر دستگاه‌ ابتدا با خود آن دستگاه است؛ اما اخیراً ابلاغ شده که این سازمان باید ارزیابی امنیتی دستگاه‌ها را انجام دهد. به گزارش فارس، محمود خالقی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری ارائه راهبردهای آینده سازمان فناوری اطلاعات […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مسئولیت تأمین امنیت هر دستگاه‌ ابتدا با خود آن دستگاه است؛ اما اخیراً ابلاغ شده که این سازمان باید ارزیابی امنیتی دستگاه‌ها را انجام دهد.

به گزارش فارس، محمود خالقی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری ارائه راهبردهای آینده سازمان فناوری اطلاعات ایران، درباره آسیب پذیری های شبکه ها و سایت های ایرانی در برابر حوادث هکری،‌ گفت: مسئولیت تأمین امنیت هرکدام از دستگاه‌ها ابتدا با خود آن دستگاه است.

وی گفت: یعنی در وهله اول، متولی اصلی تامین امنیت با خود دستگاه است.

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: علاوه بر این، اما اخیراً به ما ابلاغ شده که سازمان فناوری اطلاعات ایران باید انجام ارزیابی امنیتی را هم در دستورکار خود قرار دهد که از این پس این کار را هم انجام خواهیم داد که قبلاً انجام این ارزیابی را بر عهده نداشتیم.

وی گفت:‌ البته بخشی از دستگاه‌های زیرساختی که با زیرساخت‌های حیاتی سر و کار دارند، باید سطوح امنیتی بالاتری را نسبت به دیگر دستگاه ها لحاظ کنند که این دستورالعمل‌ها توسط مرکز مدیریت راهبردی افتا به آنها ابلاغ شده است.

وی درباره تعامل مرکز ماهر با دستگاه ها و با رسانه ها در جریان رخدادهای رایانه ای که با انتقاداتی همراه بوده است، گفت: ضعف‌هایی در تعاملات و ارتباطات وجود داشته است که در حال تلاش برای رفع آنها هستیم. البته ارتباطات مرکز ماهر شامل دو سطح عمومی و تخصصی است که مخاطبان متفاوتی دارد.

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: همچنین در تلاش هستیم که زیست‌بوم افتا را با حضور متخصصان تشکیل دهیم و ظرفیت آنها را در جهت تقویت مرکز ماهر به کار گیریم و این مجموعه‌ها به عنوان پشتیبان مرکز ماهر فعالیت کنند.

۰۰/۱۱/۰۹
سازمان فناوری اطلاعات