زیان سنگین فروشندگان موبایل در هفته‌های اخیر
زیان سنگین فروشندگان موبایل در هفته‌های اخیر
عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: اغتشاشات اخیر در تمامی صنوف و بازارهای از جمله بازار تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری باعث کاهش شدید فروش این محصولات و تعطیلی برخی از واحدها و فروشگاه‌ها شده است.

ابراهیم درستی، در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت بازار تلفن همراه در کشور اظهار کرد: متاسفانه اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در تمامی صنوف و بازارهای از جمله بازار تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری تاثیر گذاشته است.

وی افزود: یک ماه اخیر این امر التهاباتی را در بازار ایجاد کرده و شاهد کاهش شدید فروش این محصولات و تعطیلی برخی از واحدها و فروشگاه‌های عرضه‌کننده این محصولات بوده‌ایم.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف گفت: با توجه به وضعیت فعلی بازار و ناآرامی‌های که گریبانگیر تمامی اصناف است، از سازمان امور مالیاتی درخواست داریم که به کسبه و اصناف کمک کند و وقتی که در سال آینده می‌خواهد مالیات را اخذ کند، به آنها تخفیف دهد.

درستی بیان کرد: بازار موبایل و لوازم صوتی و تصویری مملو از کالاست، ولی با کاهش قدرت خرید مردم و تجمعات اخیر شاهد رکود بازار هستیم.

وی در پایان گفت: از طرف دیگر عمده مشکل بازار به تلفن همراه‌های وارداتی با نرخ بیش از ۶۰۰ دلار (آیفون ۱۴) برمی‌گردد، به طوری که این کالا در وضعیت فعلی به صورت مسافری وارد کشور می‌شود؛ به همین دلیل انتظار داریم مسوولان واردات این محصول را تسهیل کرده، ولی با افزایش نظارت‌ها قیمت‌گذاری منصفانه‌ای روی آن اعمال شود.