روبیکا: به پیام‌های کاربران دسترسی نداریم
روبیکا: به پیام‌های کاربران دسترسی نداریم
روبیکا اعلام کرد که از ابزار هوش مصنوعی یا گزارش مخاطبین برای تشخیص و حذف محتوای نامناسب بهره می‌برد که این پایش صرفا در گروه‌ها و کانال‌های عمومی روبیکا ممکن است و این پلتفرم، هیچگونه دسترسی به پیام‌های شخصی کاربران ندارد.

به گزارش فارس روابط عمومی روبیکا در توضیح خبری که اخیرا توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است،  اعلام کرد: نظر به انتشار خبری در مورخه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در خبرگزاری فارس با عنوان «مدیر محتوای روبیکا: پالایش محتوای غیراخلاقی با هوش مصنوعی صورت می‌گیرد» که با هدف پیگیری گزارش درخواست یکی از کاربران آن خبرگزاری محترم نگارش شده، و همچنین سوال بسیاری از کاربران در این مورد، نکاتی جهت تنویر افکار عمومی و شفافیت بیشتر قابل توجه است که به این شرح ایراد می گردد:

روبیکا، به مانند بسیاری از پلتفرم ها، پیام رسان ها و ابزارهای شبکه اجتماعی نام آشنا و مطرح جهانی، برای پایش مطالبی که به عناوین مستهجن یا خشونت آمیز، درکانال ها و گروه های پیامرسان روبیکا و یا صفحات روبینو منتشر می شود، از ابزار هوش مصنوعی یا گزارش مخاطبین بهره مند می گردد. پس از وصول چنین گزارشاتی، موضوع توسط نیروی انسانی بررسی و طبق ضوابط و مقررات، در صورت تشخیص محتوای نامناسب، نسبت به حذف آن اقدام خواهد شد. این پروتکل، مشابه قوانین و پروتکل های سایر پلتفرم های اجتماعی جهانی اجرا می شود.

گفتنی است، این پایش صرفا در گروه ها و کانال های عمومی روبیکا ممکن است و این پلتفرم، هیچگونه دسترسی به پیام های شخصی کاربران ندارد.