دستگیری تبلیغ کنندگان ۹ سایت شرط‌بندی
دستگیری تبلیغ کنندگان ۹ سایت شرط‌بندی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری سه کاربر فضای مجازی خبر داد که سایت های شرط بندی در فضای مجازی را تبلیغ می کردند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ “داود معظمی گودرزی” اظهارداشت: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند صفحه اینستاگرامی مجموعا با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده در فضای مجازی،پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی گزارشات ارسالی کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد ۹ صفحه اینستاگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده دارند برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می کنند.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند ۳ نفر از افراد اصلی گرداننده این صفحات اینستاگرامی را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمین را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا و مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده هایی فریبنده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و … در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می کنند.