آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اعلام هشدار نسبت به وضعیت کنونی مخابرات به عنوان یک شرکت زیرساختی گفت: لازم است رویکرد دولت تغییر یابد و از مخابرات به عنوان یک سرمایه ملی حمایت همه جانبه به عمل آید. به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، سلطانی مدیرعامل […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اعلام هشدار نسبت به وضعیت کنونی مخابرات به عنوان یک شرکت زیرساختی گفت: لازم است رویکرد دولت تغییر یابد و از مخابرات به عنوان یک سرمایه ملی حمایت همه جانبه به عمل آید.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بازدید از مرکز نورونتا و مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران که با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تشریح نقش بنیادی مخابرات در توسعه اقتصاد دیجیتال کشور گفت: بدین منظور یک نگاه تحول محور، در رویکرد بخش حاکمیتی به بنگاه های اقتصادی خصوصی شده به ویژه مجموعه مخابرات لازم است.

سلطانی در این مراسم با بیان اینکه اکنون سازمان های مختلفی مانند جمعیت هلال احمر، بانک ها ، بیمه ها و شرکت های مهم از خدمات مختلف مخابرات مانند نورونتا اسفاده می کنند گفت: با این حال پس از خصوصی شدن اجازه افزایش تعرفه به مخابرات داده نشد که ضربه بزرگی به کل اقتصاد دیجیتال کشور وارد کرده است.

وی با تشریح نقش بنیادی مخابرات در توسعه اقتصاد دیجیتال کشور گفت: اگر مخابرات به جایگاه اصلی خود بازگردد، اقتصاد د انش بنیان و دیجیتال محور در تمام نقاط کشور دگرگون شده و حتی در رشد اقتصادی کشور نیز موثر است.

ابوترابی فرد نیز با بیان اینکه مخابرات زیرساخت کلیدی توسعه صنعت و ارتباطات کشور است، اظهار داشت: شرایط اقتصادی در دو دهه گذشته موجب شده تا دولت بیشتر به فکر مدیریت هزینه ها بوده و از شرکت مهمی مانند مخابرات غافل شود. ولی اکنون لازم است به علت نیاز حیاتی توسعه کشور ، مخابرات مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد.

وی در بازدید از مرکز نورونتا و مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران که امروز یکشنبه ۲۲ اسفندماه برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم حمایت فوری از شرکت مخابرات ایران گفت: زیرساخت توسعه ارتباطی کشور به مخابرات وابسته است و این شرکت نیاز به حمایت های دولتی و تعرفه ای دارد.

ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار داشت: توسعه کشور وابسته به علم و فناوری است و در این حوزه ، شرایط اقتصادی کشور نیز مزید برعلت شده تا مخابرات با مشکلاتی مواجه شود.

وی افزود: در شرایط حاضر از دولت انقلابی سیزدهم انتظار می رود تا با توجه ویژه به این بخش و ریل گذاری جدید، مسیر مخابرات و ارتباطات کشور را به توسعه و پیشرفت با حمایت های لازم بازگرداند.