آی‌سی‌تی نیوز – در مناطق بسیاری از استان خوزستان با توجه به تشدید شرایط کرونایی دانش‌آموزان از نبود یا ضعف اینترنت در رنج هستند. به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بر اساس تصمیم ستاد کرونا، آموزش در سطح مدارس استان برای شهرهای مناطق قرمز و نارنجی غیرحضوری خواهد بود. این در حالی است که در […]

آی‌سی‌تی نیوز – در مناطق بسیاری از استان خوزستان با توجه به تشدید شرایط کرونایی دانش‌آموزان از نبود یا ضعف اینترنت در رنج هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بر اساس تصمیم ستاد کرونا، آموزش در سطح مدارس استان برای شهرهای مناطق قرمز و نارنجی غیرحضوری خواهد بود.

این در حالی است که در مناطق بسیاری از استان خوزستان، دانش‌آموزان امکان دسترسی به اینترنت را ندارند و برای کوچک‌ترین خدمات اینترنتی باید به کوه و قله‌های اطراف و یا به نزدیک‌ترین مناطق شهری پناه ببرند.

مناطق روستایی در استان خوزستان از جمله نقاطی هستند که در استفاده از اینترنت در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. تماس‌ها و نامه‌نگاری‌های اهالی روستا، شوراها و یا دهیارهای این مناطق با متولیان امور مخابرات تاکنون بی‌نتیجه مانده است و این رویه باعث دور شدن دانش‌آموزان از وضعیت درسی می‌شود.

قسمت‌های وسیعی از اندیکا، بخش‌هایی از سوسن از توابع شهرستان ایذه و مناطق بسیاری در سردشت دزفول از شرایط نبود یا ضعف شدید اینترنت گلایه‌مند هستند.

یک عضو شورا در بخش سردشت از توابع دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: تا کنون از طریق بخشداری، فرمانداری و تمامی ارگان‌های مربوطه برای حل مشکل اینترنت تماس گرفته و نامه زده‌ایم ولی کسی پاسخ درستی به ما نمی‌دهد.

او می‌افزاید: مردم روستاهای چمبره، بوالحسن، لب سفید، آبید، توت علیا وسفلی از جمله مناطقی هستند که همچنان باید برای دریافت کوچک‌ترین خدمات اینترنتی کیلومترها راه را طی کنند.

یکی از اهالی روستای چمبره از توابع بخش سردشت دزفول می‌گوید: بیش از دو سال پیگیر بحث دریافت خدمات اینترنتی برای مناطقی هستیم که دانش‌آموزان به‌شدت نیازمند امکانات مجازی آموزشی هستند و کسی پاسخگوی ما نیست.

یک مدیر مدرسه به خبرنگار ایلنا گفت: به دلیل نبود امکانات، مدارس ما در تعطیلی مطلق به سر می‌برند، به‌گونه‌ای که دانش‌آموزان ما باید برای دسترسی به اینترنت تا سردشت هر بار هفت کیلومتر را بروند و هفت کیلومتر را برگردند.

در آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور شهرستان دزفول در وضعیت قرمز و شهرستان ایذه در موقعیت نارنجی قرار دارند. شهرستان ایذه و بخش سردشت از توابع شهرستان دزفول از نظر امکاناتی از جمله مناطق فقیر استان خوزستان محسوب می‌شوند.