تهران رتبه نخست نصب دکل‌ مخابراتی در دنیا را دارد
تهران رتبه نخست نصب دکل‌ مخابراتی در دنیا را دارد

آی‌سی‌تی نیوز – اعضای شورای شهر تهران به اتفاق آرا به اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت نصب و بررسی دوره دکل های تهران رای دادند و یکی از اعضا در انتقاد به افزایش این دکل ها گفت: در هیچ کجای دنیا به اندازه تهران دکل مخابراتی نصب نشده است. به گزارش خبرنگار فارس، در […]

آی‌سی‌تی نیوز – اعضای شورای شهر تهران به اتفاق آرا به اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت نصب و بررسی دوره دکل های تهران رای دادند و یکی از اعضا در انتقاد به افزایش این دکل ها گفت: در هیچ کجای دنیا به اندازه تهران دکل مخابراتی نصب نشده است.

به گزارش خبرنگار فارس، در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت نصب و بررسی دوره دکل های تهران، مهدی بابایی رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه عوارض بر اساس فرمولی محاسبه می شود، گفت: پیشنهاد شهرداری این است که اگر اپراتوری که در خواست دکل دارد و بعد از نصب درخواست صدور دکل دهد، جریمه شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش قیمت صدور و تمدید مجوزها هم در این لایحه آمده است. تاکید کرد: این فرمول به صورت اتوماتیک سال به سال بالا می رود.

وی نسبت به ایرادی که صادقی وارد کرد، گفت: این ایراد در ظاهر درست بود و شهرداری باید این مبلغ را به حساب شرکت ارتباطات شهر واریز می کرده است اما این پول اکنون به حساب خزانه شهرداری واریز می شود و بنابراین این قیمت درست است و درخواست می کنم این قیمت را افزایش ندهیم.

بابایی درخصوص درخصوص منظر شهر هم افزود: مشکل حوزه دکل ها این است که در تمام دنیا اینترنتی که به مردم و شهروندان ارائه می شود اینترنت ثابت است و در هیچ کجای دنیا اینقدر دکل و آنتن نداریم و تهران رتبه اول نصب دکل را در دنیا دارد.

بابایی گفت: اصل عوارضی که از اپراتورها می گیریم در این فرمول محاسبه می شود. قیمت منطقه ای هر سال بالاتر می رود و عدد دیگر هم خارج از عرف افزایش می برد و عدد ۲ میلیون تومان و یک میلیون تومان باعث اثر روانی و رد آن در فرمانداری را به دنبال دارد.

در نهایت این لایحه به اتفاق آرای حاضران تصویب شد.