تمام کروکی‌ها از آذرماه‌ الکترونیکی می‌شوند
تمام کروکی‌ها از آذرماه‌ الکترونیکی می‌شوند
رئیس پلیس راهور گفت: بنا داریم حداکثر تا یک ماه و نیم آینده بحث کروکی الکترونیک در تمامی کشور اجرا شود و تمامی افسران ، کروکی‌های الکترونیک صادر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس کل راهور فراجا در حاشیه همایش تجلیل از کروکی‌های برتر در جمع خبرنگاران گفت: سامانه یکپارچه رسیدگی به حوادث ناشی از تصادفات مدتی است در راهور راه اندازی شده است. کروکی‌های الکترونیک یک بخشی از این سامانه است.

وی افزود: بحث کروکی‌های الکترونیک از یک سال قبل در استان قم به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شد. یعنی در استان قم پلیس راهور یک کروکی کاغذی در یک سال گذشته صادر نمی‌شد.

هادیانفر بیان کرد: کروکی الکترونیک به افسر راهور این امکان را می‌دهد تا از آخرین وضعیت وسیله نقلیه مطلع شود.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه طبق توافق با بیمه چاپ اوراق بیمه نامه از یک سال گذشته حذف شده است، تصریح کرد: بنا داریم حداکثر تا یک ماه و نیم آینده بحث کروکی الکترونیک در تمامی کشور اجرا شود و تمامی افسران کروکی‌های الکترونیک صادر کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار تبلت و سرور برای اجرای طرح کروکی الکترونیک خریداری شده است، تأکید کرد: از جمله مزایای کروکی‌های الکترونیک می‌توان به برچیده شدن تصادفات ساختگی اشاره کرد.

هادیانفر با اشاره به اینکه شاهد صدور صوری اسقاط خودرو هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه خودروها به صورت واقعی اسقاط نمی‌شوند و شاهد این هستیم که خیابان‌ها رفته رفته به پارکینگ تبدیل می‌شوند.

رئیس کل راهور فراجا بیان کرد: مشکل اصلی از آنجایی شروع شد که یک فرد در دیوان عدالت شکایتی مبنی بر اینکه اگر یک خودرو دارای معاینه فنی باشد باید بتواند در شهر تردد کند، کرده بود و متأسفانه دیوان هم رأی به نفع این فرد صادر کرده بود.

هادیانفر گفت: این رویه غلط است. دولت باید این رأی را باطل کند. چرا که با این کار نه تنها مشکل ترافیک حل نمی‌شود بلکه خودرویی که ۴۰ سال از عمرش می‌گذرد، اجازه تردد در شهر می‌یابد.