تشریح محور «شبکه ملی اطلاعات» در جشنواره ملی فاوا
تشریح محور «شبکه ملی اطلاعات» در جشنواره ملی فاوا
آی سی تی نیوز - شبکه ملی اطلاعات یکی از محورهای اصلی نهمین جشنواره ملی فاوا به شمار می رود که با پنج زیر محور نقش پررنگی را در این جشنواره دارد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حبیبی، رئیس کارگروه شبکه ملی اطلاعات در نهمین جشنواره ملی فاوا در مورد زیر محورهای این کارگروه گفت: باتوجه به اهمیت راهبردی شبکه ملی اطلاعات این شبکه با اختصاص پنج زیر محور، نقش پر رنگی در نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد داشت.
وی افزود: باتوجه به اهمیت راهبردی استقلال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضرورت اکتساب، انطباق، جذب و بومی سازی فناوری های نوین، یکی از محورهای جشنواره به تعامل فناورانه شرکت ها در حوزه تحقیق و توسعه محصولات زیرساخت شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده شده است.
حبیبی با بیان اینکه شرکت های فعال در حوزه زیرساخت اطلاعاتی نیز در دو زیر محور “مراکز داده” و “ارایه دهندگان سکوهای خدمات ابری” در جشنواره حضور خواهند داشت، تصریح کرد: زیرمحور دیگر شبکه ملی اطلاعات به پیامرسان های اجتماعی فراگیر اختصاص یافته است که نقش پررنگی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را ایفا می کنند.
رئیس کارگروه شبکه ملی اطلاعات نهمین جشنواره ملی فاوا، استفاده اثربخش از خدمات شبکه ملی اطلاعات را منوط به ارایه خدمات دسترسی باکیفیت و پایدار به کلیه کاربران این شبکه دانست و اظهار کرد: بر همین اساس زیرمحور پنجم شبکه ملی اطلاعات به ارزیابی و تقدیر از اپراتورهای ارتباطی اختصاص یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد که با حضور کلیه فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جشنواره شاهد تقویت و توسعه زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی، خدمات پایه و محصولات بومی شبکه ملی اطلاعات باشیم.