آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر با تاکید بر افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته، بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا، آن اندازه تجهیزات شبکه که بتوانیم سرویس مناسبی ارائه دهیم، نداشتیم و تا زمانی که بتوانیم تجهیزات را تامین کنیم، طول کشید و در نهایت توانستیم از دو ماه گذشته، ارتقای […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر با تاکید بر افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته، بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا، آن اندازه تجهیزات شبکه که بتوانیم سرویس مناسبی ارائه دهیم، نداشتیم و تا زمانی که بتوانیم تجهیزات را تامین کنیم، طول کشید و در نهایت توانستیم از دو ماه گذشته، ارتقای شبکه را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته، اعتراضات بسیاری درباره سرعت اینترنت مطرح شده، در عین حال برخی از کاربران اینترنتی معتقدند مشکل کیفیت و سرعت اینترنت، با طرح موسوم به صیانت که از سوی مجلس شورای اسلامی مطرح شده و نمایندگان مجلس در حال بررسی آن هستند، مرتبط است، اما مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها تاکید کردند که عدم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و اینترنت ثابت، مشکلات این روزهای اینترنت را رقم زده است.

در این راستا محمدعلی یوسفی‌زاده – رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و مدیرعامل یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکلات کیفیت اینترنتی در ماه‌های گذشته بیان کرد: ما در گراف‌های سرویس خودمان در آسیاتک مشکلی داشتیم که ظرفیت تجهیزاتی ما پر شده بود که ماه گذشته آن را ارتقاء دادیم وتوسعه شکل گرفته و الان مشکلی در شبکه نداریم.

وی ادامه داد: البته در ماه‌های گذشته، به‌دلیل رشد مصرف اینترنت در شرایط شیوع کرونا، آن اندازه تجهیزات شبکه که بتوانیم سرویس مناسبی ارائه دهیم، نداشتیم و تا زمانی که بتوانیم تجهیزات را تامین کنیم، مدتی طول کشید و درنهایت توانستیم از دو ماه گذشته، ارتقای شبکه را انجام دهیم و الان شبکه در شرایط طبیعی قرار دارد و از گراف‌هایمان هم مشخص است.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با تاکید بر افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته، بیان کرد: مصرف مشترکان و حجم ترافیکی که در خانه استفاده می‌کنند، در ماه‌های گذشته به نوعی بالا رفته است. مثلا مشترکی که خط اینترنتش چهار مگابیت‌برثانیه بوده، قبلا از این چهار مگ استفاده نمی‌کرد اما الان از تمامی این ظرفیت استفاده می‌کند. ما هم متناسب با این افزایش ظرفیت، شبکه را به میزان لازم ارتقاء دادیم.

یوسفی‌زاده درباره اقداماتی که می‌توان برای برای بهبود تجربه کاربری در حوزه اینترنت انجام داد، اظهار کرد: فرآیند بهبود شبکه (Network Optimization) همیشه وجود دارد و فقط مربوط‌ به ترافیک بین‌الملل نیست، بلکه به طراحی شبکه هم برمی‌گردد. شرکت ارتباطات زیرساخت می‌تواند در توزیع و تحویل لینک و لینک‌های بین‌المللی که می‌خرد، این موضوع را مدیریت کند.

وی درباره ارتباط بی‌کیفیتی اینترنت با طرح صیانت و عدم ارائه پهنای باند از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی توضیح داد: نه اطلاعی دارم و نه احساسی که این موضوع صحت داشته باشد. پهنای باند هم به FCP‌ها داده می‌شود اما باید تجهیزات لازم در شرکت‌ها وجود داشته باشد. ما هم قبلا درخواست داشتیم، که در ابتدا تامین نمی‌شد تا زمانی‌که تجهیزات را نصب کردیم و شبکه‌مان را توسعه دادیم و پهنای باند هم تحویل گرفتیم.