بهبود اینترنت سیار و افت رتبه اینترنت ثابت ایران
بهبود اینترنت سیار و افت رتبه اینترنت ثابت ایران
تازه‌ترین گزارشی که سایت «اسپیدتست» از میانگین سرعت اینترنت کشورها منتشر کرده، نشان می‌دهد سرعت اینترنت سیار ایران با افزایش و اینترنت ثابت با کاهش سرعت رو به رو شده است.

به گزارش ایرنا، سایت اسپیدتست www.speedtest.net در به‌روزترین آماری که در خصوص سرعت اینترنت در جهان ارائه کرده، نشان می‌دهد میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه «ژوئن» کاهش داشته است.

میانگین سرعت اینترنت سیار، ۲ پله صعود کرد

این وب‌سایت، برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان، از ۲ شاخص میانه Median و میانگین Mean استفاده می‌کند.

شاخص «میانگین» همان حد متوسطی است که از یک گروه درنظر می‌گیرند، اما «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است.

بر اساس شاخص «میانگین»، سرعت اینترنت ثابت با ۸ پله افت به رتبه ۱۴۷ و اینترنت سیار با ۲ پله ارتقا به جایگاه ۷۴ رسیده است.

«میانگین» سرعت دانلود اینترنت ثابت اکنون ۲۲.۹۱ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۴.۲۲مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر (latency) ۴۱ میلی‌ثانیه است.

افت میانه سرعت اینترنت سیار

«میانه» سرعت اینترنت سیار با یک پله افت، به جایگاه ۷۲ رسیده است. سرعت دانلود اینترنت سیار بر اساس این شاخص، ۲۷.۱۷ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۹.۵۶ و میزان تأخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است.

«میانه» سرعت اینترنت ثابت نیز با افت ۴ پله‌ای اکنون در جایگاه ۱۴۵ قرار دارد. سرعت دانلود اینترنت ثابت بر اساس این شاخص اکنون ۱۰.۲۳، سرعت آپلود ۱.۶۱ و میزان تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است.

رتبه سرعت اینترنت سیار ۲ پله صعود کرد/ افت رتبه اینترنت ثابت

رتبه سرعت اینترنت سیار ۲ پله صعود کرد/ افت رتبه اینترنت ثابت

میانگین سرعت اینترنت سیار ایران در زمان مشابه سال گذشته، ۷۸ بوده و اکنون به ۷۴ و سرعت دانلود نیز از ۳۱٫۶ به ۳۹٫۵۱ رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت نیز از ۱۳۳ در تیرماه گذشته اکنون به جایگاه ۱۴۷ و سرعت دانلود از ۲۲٫۲ به ۲۲٫۹۱ رسیده است.

همچنین «میانه» سرعت اینترنت سیار ایران نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ از جایگاه ۷۷ با پنج پله ارتقا به ۷۲ و سرعت دانلود از ۲۱٫۴۴ به ۲۷٫۱۷ رسیده است.

البته وضعیت اینترنت ثابت، پیشرفتی نداشته و از رتبه ۱۳۷ اکنون به رتبه ۱۴۵ رسیده است. سرعت دانلود اینترنت ثابت، تیر سال گذشته ۹٫۷۹ و اکنون ۱۰٫۲۳ است.