آی‌سی‌تی نیوز – عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دکل ها و آنتن های مخابراتی در شهر تهران نسبت به وجود دکل های فاقد شناسنامه انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار فارس، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در […]

آی‌سی‌تی نیوز – عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دکل ها و آنتن های مخابراتی در شهر تهران نسبت به وجود دکل های فاقد شناسنامه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دکل ها و آنتن های مخابراتی در شهر تهران، گفت: سیطره ای که اپراتورها بر دکل های شهری دارند خودش را در این پیشنهاد شهرداری نشان می دهد. که با کاهش قیمت مجوز مواجهیم که باعث درامدهای شهرداری کاهش می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه فاوا بلاتکلیف است و با سرپرست اداره می شود و یکی از دلایل این شرایط بلاتلکلیفی این معاونت است و پیشنهاد من این است که ۳ میلیون تومان عوارض نصب دکل در سال ۹۸ به ۵ میلیون تومان افزایش یابد و هزینه تمدید مجوز که بدون تغییر بوده است، به ۲ میلیون برسد.

صادقی با انتقاد از ایجاد آلودگی بصری نصب بی رویه آنتن های مخابراتی در سطح شهر تهران، گفت: خیلی از دکل های مخابراتی نصب شده در تهران بدون شناسنامه هستند و پیشنهاد می کنم شهرداری به شناسایی فوری دکل های فاقد مجوز حداقل طی ۳ ماه آینده اقدام کرد ه و یک بانک اطلاعاتی ایجاد کند.

صادقی پیشنهاد داد: هزینه صدور مجوز سال ۹۸ که ۳ میلیون بوده است به ۵ میلیون و هزینه تمدید از ۱٫۵ میلیون به ۲ میلیون تومان افزایش یابد و شهرداری مکلف شود نسبت به ساماندهی دکل های فاقد مجوز اقدام کند و دکل های تهران به روز رسانی شود.

 

افزایش عوارض نصب دکل منطقی باشد
عضو شورای شهر تهران گفت: افزایش عوارض نصب دکل های مخابراتی باید به میزانی باشد که نه با مخالفت فرمانداری مواجه شود و نه اپراتورها موضع بگیرند.

به گزارش خبرنگار فارس، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهرداری تهران درباره « اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دکل ها و آنتن های مخابراتی در شهر تهران »گفت: این بحث طولانی میان شهرداری و اپراتورها است، ما راحت می‌توانیم تعرفه را ۱۰ میلیون تومان کنیم و کسی مخالف نیست اما کسانی که قرار است پرداخت کنند یعنی اپراتورها قطعا مخالف هستند.

وی ادامه داد: شرکت ارتباط مشترک شهر یک شرکت سهامی با شهرداری تهران است؛ وقتی عوارض به یک مرتبه از دو میلیون تومان به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند با مخالفت فرمانداری مواجه می‌شود، اپراتورها هم با فرمانداری رایزنی کرده و با این مقدار افزایش مخالفت می‌شود. در نتیجه افزایش به میزانی باشد که نه با مخالفت فرمانداری مواجه شود و نه اپراتورها موضع بگیرند.

 

پیشنهاد شورای شهر برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی
عضو شورای شهر گفت:‌ اپراتورها می توانند از دکل های مشترک،‌زیرساخت ارتباطی و برق استفاده کرده و BTS هایشان را در ارتفاع های متفاوت نصب کنند تا تعداد دکل ها در سطح شهر کم شود.

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی قائمی عضو شورای شهر تهران در جریان ، بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت نصب و بررسی دوره دکل های تهران گفت: سرجمع عوارض شهرداری در طول یک سال از محل عوارض دکل های مخابراتی ۱۰ میلیارد تومان است و در مقیاس بودجه شهرداری عدد چشمیگیری نیست.

وی با اشاره به اینکه در نسل ۵ جی، چیزی ۴ برابر نسل فعلی نیازمند نصب آنتن است، گفت: دراین مساله رسالت شرکت ارتباطات بیشتر پدیدار می‌شود که ضمن گرفتن عوارض، به اشتراک سایت‌ها اقدام کند که تا به حال بسیار کم در تهران اتفاق افتاده است

قائمی گفت: اپراتورها می توانند از دکل های مشترک،‌زیرساخت ارتباطی و برق مشترک داشته باشند وBTS هایشان را در ارتفاع های متفاوت نصب کنند تا تعداد دکل ها در سطح شهر کم شود.

وی افزود: بنابراین نیاز است طرح اساسی‌تری برای توسعه ۵ جی مطرح کنیم، به گونه ای که منظر شهر هم آسیب نبیند.