اینترنت لبنان قطع شد
اینترنت لبنان قطع شد
قطعی خطوط ارتباط تلفنی و اینترنتی در بخش‌های زیادی ازلبنان با اعتصاب باز کارکنان شرکت مخابراتی اوجیرو، بازوی وزارت ارتباطات لبنان ادامه دارد.

به گزارش فارس به نقل از «صیدا اونلاین»، اعتصاب باز کارکنان اداره مخابرات لبنان «اوجیرو»(ارائه دهنده خدمات تلفن و اینترنت در لبنان) از روز سه شنبه هفته گذشته منجر به قطع تعدادی از مراکز مخابراتی شده است که این به معنای قطع خدمات ارتباطی و اینترنتی است.

اتحادیه کارگران و کارمندان «اوجیرو از صبح روز سه‌شنبه با حاضر نشدن در مراکز کار و تعلیق کلیه فعالیت‌های سازمان و خدمات آن و همه امور نگهداری در سراسر لبنان اعتصاب باز خود را تا اطلاع ثانوی اعلام کرد.

به نظر می‌رسد این اعتصاب به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت، چرا که شورای اجرایی سندیکای اوجیرو تصمیم گرفته به اعتصاب تا رسیدن به خواسته‌های خود ادامه دهد.

این در حالی است که  با توقف کار تعداد زیادی از مراکز و تعلیق ارتباطات تلفنی و زمینی و خدمات اینترنتی و پشتیبانی از آن، شهروندان لبنانی با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

روزنامه لبنانی الاخبار هم خبر داده است که این اعتصاب، همچنین منجر به اختلال نسبی در مرکز شنود واحد فنی اطلاعات ارتش شد.

«عبدالله اسماعیل» دبیر اتحادیه کارمندان اوجیرو می‌گوید که جونی القرم، وزیر مخابرات دولت پیشبرد امور لبنان قول داده از نجیب میقاتی، نخست وزیر و یوسف خلیل، وزیر دارایی این دولت پیگیر وعده‌ها برای بهبود وضعیت حقوق و دستمزد نیروهای این اتحادیه باشد.

او می‌گوید که به دلیل اینکه در لبنان وعده‌های تو خالی مسئولین کم نبوده است تا زمان عملی نشده تعهدها و افزایش حقوق کارمندان به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

اسماعیل ادامه داد: اوجیرو حتی در شدیدترین بحران‌های امنیتی و بهداشتی از همه‌گیری کرونا گرفته تا جنگ جولای ۲۰۰۶ و بمب‌گذاری‌های تروریستی که لبنان شاهد آن بود، دست از فعالیت شبانه روزی نکشیده بود تا جایی که چندین  شهید هم در راه خدمت به ملت تقدیم کرده است؛ اما اکنون به نقطه خفقان رسیده‌ایم، زیرا حقوق دو سه میلیون لیره‌ای کارمندان دیگر برای خرید بنزین برای رسیدن به محل کارشان هم کافی نیست.

در همین حال جونی القرم، وزیر مخابرات دولت پیشبرد امور لبنان در خصوص احتمال دستیابی به راه حلی مطمئن برای افزایش حقوق کارمندان اوجیرو ابراز خوش بینی کرده است.

بحران معیشتی و اقتصادی در لبنان متاثر از نیاز مبرم این کشور به سوخت، زندگی شهروندان این کشور را با تنش روز افزون مواجه کرده است.

تحریم‌ها علیه لبنان موجب کاهش ارزش پول این کشور شده و کمبود واردات سوخت برای دو نیروگاه آن این کشور را وارد چرخه‌های متناوب خاموشی کرده است.

ارگان‌های مختلف لبنان طی چند ماه اخیر برای دستیابی به خواسته‌های خود در خصوص افزایش حقوق دست به اعتصاب زدند. در همین حال تعداد زیادی از نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت لبنان هم به دلیل کمبود سوخت تعطیل و نیروهای آن بیکار شدند.

طبق اعلام شرکت برق لبنان این کشور فقط متکی به سوخت عراق است که حدود ۳ ساعت برق را تامین می کند؛ در همین حال وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان اخیرا تاکید کرده که کشورش آماده همکاری با ایران در زمینه اجرای پروژه‌های راهبردی سازنده است.