انتقاد از برخورد یک‌طرفه سایت دیوار با کاربران
انتقاد از برخورد یک‌طرفه سایت دیوار با کاربران
کاربران فروشگاهی فارس من می‌گویند: پلتفرم دیوار با توجیه دریافت گزارش شکایت از سوی کاربران و بدون ارائه مدرک، اقدام به بستن حساب کاربری فروشگاه و کسب‌وکار می‌کند و هیچ مبلغی را هم عودت نمی‌دهد.

برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه دلیل مسدود شدن حساب کاربران در دیوار چیست؟

سردبیر این سوژه که صاحب یک فروشگاه خانه سرگرمی برای فروش لوازم اسباب بازی و ورزشی است در توضیح سوژه خود به خبرنگار فارس، گفت: برنامه دیوار رویه ای را خلاف حقوق کاربران در پیش گرفته است و به اعتراض ها هم پاسخی نمی دهد.

وی گفت: این پلتفرم مدتی پس از اینکه بسته‌ های درون برنامه ای را به مبلغ یک میلیون تومان خریداری کردم، اقدام به بستن حساب کاربری ام به بهانه گزارش دیگر کاربران کرد و هیچ مبلغی هم به من بازگردانده نشد. این در حالی است که همه اطلاعات کاربری از جمله آدرس و شماره فروشگاه و مالک در حساب وجود داشت و تاکنون هیچ تخلفی مرتکب نشده ام.

وی ادامه داد: بارها درخواست کردم که دیوار تخلف گزارش شده از من را اعلام کند اما پاسخ پلتفرم این بود که به دلیل رعایت حقوق کاربر، امکان ارائه مورد گزارش شده نیست.

سردبیر این سوژه ادامه داد:‌ حتی درخواست کردم که مورد یا بندی که نقض کرده ام به من اعلام شود که با این درخواستم هم موافقت نشد.

این کاربر ادامه داد: این اتفاق برای فروشگاه های دیگری هم تکرار شده و شائبه واقعی نبودن بهانه پلتفرم در بستن حساب کاربری را ایجاد می کند. از این رو لازم است که پلتفرم حداقل دلیل و سندی مبنی بر تخلف کاربر برای بستن حساب کاربری ارائه کند.

به گزارش فارس، بنابر اطلاعات سایت دیوار، اگر برخی از کاربران آگهی‌های نامربوط را در این سایت مشاهده کنند، قادرند آن را گزارش کنند و مرکز پشتیبانی دیوار آن را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد. در صورتی که این گزارش‌ها درست باشد، آگهی از دیوار حذف خواهد شد.

از جمله روش‌های کلاهبرداری در سایت دیوار می توان به ساخت فیش‌های جعلی پرداخت وجه، جعل اطلاعات بانکی و هویتی، واریز دروغین از طریق ساتنا یا شبا، کارشناسان قلابی خودرو، اخذ بیعانه و عدم پاسخگویی به مشتری، نمایش تصاویر غیر واقعی از کالا و زورگیری در هنگام بازدید از محل وقوع کالا اشاره کرد.