امنیت سایبریبرگزاری نمایشگاه امنیت سایبری Black Hat در ریاض
امنیت سایبریبرگزاری نمایشگاه امنیت سایبری Black Hat در ریاض
«Black Hat»، مجموعه رویدادهای بین‌المللی امنیت اطلاعات و سایبری، قرار است در عربستان سعودی از 15 تا 17 نوامبر در مرکز نمایشگاهی جبهه ریاض برگزار شود.

به گزارش سایبربان؛ «Black Hat»، مجموعه رویدادهای بین‌المللی امنیت اطلاعات، قرار است در عربستان سعودی از ۱۵ تا ۱۷ نوامبر در مرکز نمایشگاهی جبهه ریاض برگزار شود و پذیرای ۳۰ هزار بازدیدکننده باشد و آن را به بزرگ‌ترین رویداد امنیت سایبری در منطقه تبدیل کند.

پس از موفقیت «@Hack»، این رویداد امسال میزبان بیش از ۲۵۰ غرفه‌دار و بیش از ۲۰۰ سخنران و همچنین میزبان غول‌های فناوری بین‌المللی از جمله سیسکو، آی‌بی‌ام (IBM)، «Spire»، «Infoblox» و غیره خواهد بود.

رویداد فوق نتیجه همکاری بین فدراسیون سعودی امنیت سایبری، برنامه‌نویسی و هواپیماهای بدون سرنشین عربستان (SAFCSP) و بازارهای اطلاعاتی است.

فیصل الخمیسی (Faisal Al-Khamisi)، رئیس فدراسیون سعودی امنیت سایبری، برنامه‌نویسی و هواپیماهای بدون سرنشین عربستان گفت : «@hack حدی را برای رویدادهای امنیت سایبری در سراسر منطقه در سال ۲۰۲۱ تعیین کرد و از همه معیارها فراتر از انتظارات ما بود. این موفقیت نشان دهنده موقعیت عربستان به عنوان مرکز رو به رشد تعالی امنیت سایبری جهانی و اعتماد و کنجکاوی اکوسیستم جهانی در مورد آنچه ما از پایه می‌سازیم، است. اعتبار توسعه @hack به Black Hat MEA یک شاخص قدرتمند از نیات ما در فضای امنیت سایبری است. این مشارکت جرقه نوآوری خواهد داد، ظرفیت‌سازی ما را افزایش و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را توسعه می‌دهد و ما هیجان‌زده هستیم تا در ماه نوامبر آن را با جهان به اشتراک بگذاریم.»

وی افزود که آی‌بی‌ام اخیراً گزارش داده که نقض داده در سال ۲۰۲۲ می‌تواند به طور متوسط ​​۴٫۳۵ میلیون دلار برای یک شرکت هزینه داشته باشد. این هزینه در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار دارد و نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۲٫۷ درصد افزایش یافته است. در دنیای دیجیتال امروزی، این یک وضعیت هشدار دهنده برای همه ما، به ویژه افراد ناآگاه و بدون ابزارهای مورد نیاز محسوب می‌شود. به گفته الخمیسی، Black Hat MEA برای محافظت از داده‌های حساس برنامه‌ریزی شده و موقعیت خود را به عنوان یک رویداد ضروری برای ایجاد آگاهی، درک اهمیت امنیت سایبری و آموزش نحوه استفاده ایمن از فضای دیجیتال تا حداکثر پتانسیل خود تثبیت می‌کند.

مایک چمپیون (Mike Champion)، معاون ارشد منطقه‌ای «Informa Markets» در این خصوص توضیح داد : «سال گذشته، ما بزرگ‌ترین نمایشگاه infosec سال ۲۰۲۱ را در سراسر جهان راه‌اندازی کردیم. امسال، حتی بیشتر رشد کرده و بیش از ۲۵ هزار بازدید کننده آن را با چشمان خود دیده‌اند؛ اکنون تنها یک رویداد وجود دارد که تعداد زیادی هکر نخبه و سخنرانان مدیران ارشد امنیت اطلاعات، جامعه‌ای بسیار بزرگ، ابزارهای هک بسیار متنوع و موارد بسیار زیادی پول و جایزه، چنین هیاهوی بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد و آن کلاه سیاه MEA در ریاض است.»

شرکت کنندگان در رویداد این فرصت را خواهند داشت که با گروهی از سخنرانان مشهور جهان از جمله جمیل فرشچی (Jamil Farshchi)، کریس رابرتز (Chris Roberts) و نَبی دیاو (Naby Diaw)، مدیران ارشد امنیت اطلاعات «Equifax»، بوم سوپرسونیک (Boom Supersonic) و لوفتانزا (Lufthansa)، علیسا عبدالله (Alissa Abdullah)، معاون افسر ارشد امنیتی مسترکارت (Mastercard)، ایرا وینکلر (Ira Winkler)، معمار ارشد امنیتی والمارت (Walmart) و تیموتی براون (Timothy Brown)، مدیر ارشد امنیت اطلاعات جهانی «SolarWinds» ملاقات کنند. این رویداد همچنین از دیوید کلمبو (David Colombo)، مدیر عامل شرکت «Colombo Technology» استقبال خواهد کرد.

این نمایشگاه میزبان نمایش‌ها و معرفی محصولات جدیدترین راه‌حل‌های امنیتی در زمینه‌هایی مانند نرم‌افزار، خدمات و آموزش خواهد بود.

Black Hat MEA دارای جلسات آموزشی خواهد بود که به‌وسیله مربیان مورد تأیید Black Hat در یک محیط عملی با شرکای آموزشی مانند «Offensive Security»، «we45»، «Orange Cyberdefense» و «Madiant» برگزار می‌شود و اجلاس میزبان بیش از ۲۰۰ رهبر ارشد در امنیت اطلاعات خواهد بود.

سایر نکات برجسته عبارتند از : آرسنال (Arsenal)، یک فضای توسعه‌دهنده که در آن جدیدترین ابزارها و محصولات منبع باز توسط توسعه‌دهندگان همراه با یک تجربه عملی به نمایش گذاشته می‌شوند؛ جلسات توجیهی، که در آن کارشناسان infosec تحقیقاتی را در مورد روندهای صنعت، ابزارهای هک و آسیب‌پذیری‌های امنیتی ارائه می‌دهند؛ و «Capture The Flag»، یک تورنمنت هک ریسک سایبری برای بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده با هدف تقویت مهارت‌های هک اخلاقی خود در سطوح مختلف دشواری با یک جایزه ۷۰۰ هزار ریالی.

سایر مسابقات شامل جام « Bug Bounty »، با جایزه ۳۰۰ هزار ریالی و مسابقه «Start-Up» است که در آن مسابقه‌های برتر به داوران کارکشته، سرمایه‌گذاران، کارشناسان فناوری و سهامداران دولتی برای جایزه نقدی ۹۰ هزار ریالی ارائه می‌شوند.

رویداد همچنین یک مسابقه طراحی کالا برای هنرمندان با استعداد دیجیتال برگزار می‌کند که آنها می‌توانند آثار هنری منحصراً برای قهرمانان سایبری ایجاد کنند. طرح برنده نیز به صورت مجموعه محدود چاپ خواهد شد.